Promovarea turistica a Romaniei va costa 75 milioane de euro in cinci ani

    Se anunta o reforma dura in turismul romanesc la nivelul administratiei, promite secretarul de stat pentru turism Lucia Morariu. Daca guvernul va aproba saptamana viitoare Master Planul pentru Turism, de soarta industriei se va ocupa o noua institutie, care nu va avea nici o legatura cu administratia clasica. Organizatia Nationala pentru Turism (ONT) va incepe sa functioneze la sfarsitul lunii septembrie si va avea si reprezentanti ai mediului privat in Consiliul de Administratie.

    Cea mai mare parte a „retetelor” date de Master Planul pentru turism va fi finantata din fonduri europene. Accesarea lor va fi facuta de catre ONT, noua institutie care ar trebui sa devina functionala din septembrie, daca Master Planul va fi aprobat de Guvern pe 22 august, ne-a declarat Lucia Morariu. „Am finalizat toate procedurile, impreuna cu echipa mea. Documentul se afla la ministrul Ovidiu Silaghi, care urmeaza sa-l puna pe masa Guvernului. Sper ca Master Planul sa fie transformat cat mai curand in lege, pentru ca este nevoie de el acum”, a spus Morariu. Practic, reforma in turismul romanesc va incepe cu restructurarea din temelie a aparatului birocratic. „Institutia nu trebuie sa functioneze ca intr-o administratie clasica, ci pe baza de contract de management. Mediul de afaceri va avea un cuvant de spus, pentru ca va avea reprezentanti in Consiliul de Administratie al ONT”, explica secretarul de stat. Ea spune ca infiintarea si organizarea ONT va necesita 10 milioane de euro in primul an, iar banii vor putea fi asigurati din taxele si tarifele pentru emiterea autorizatiilor si certificatelor in turism. „Dupa estimarile noastre, institutia va mai avea nevoie si in urmatorul an de alte 10 milioane de euro, dar va reusi sa-i -castige- singura”, explica Lucia Morariu. Sume mult mai consistente va necesita brandul „Romania turistica”. Lucia Morariu spune ca toata activitatea de promovare va costa in total 75 milioane de euro – tot din fonduri europene – timp de cinci ani.

    Citeste articolul Promovarea turistica a Romaniei va costa 75 milioane de euro in cinci ani integral in Gardianul

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *