Reclame reciclate pentru o campanie ecologista

Agentia de publicitate Next Advertising a facut o „salata” cu cele mai cunoscute spoturi romanesti, pentru a arata ca este un pacat sa amesteci hartia cu plasticul si cu metalul. Spotul a fost o provocare pentru agentia care a fost nevoita sa alerge aproximativ doua luni pentru a strange aprobari de la proprietarii clipurilor implicate.reciclare

Daca o sa-l vedeti pe cerbul Cornel (din reclamele la berea Ciucas) cantand „Sunt singurel…bing, bang” (cantecel dintr-o promotie la Sprite), sa stiti ca nu au amestecat casetele responsabilii cu pauzele publicitare, ci este o noua reclama.

Agentia de publicitate Next Advertising a realizat pentru asociatia Salvati Delta o noua campanie ce-i indeamna pe romani sa colecteze selectiv. Adica sa separe deseurile de plastic, de cele de hartie sau de sticla.

Iar pentru a explica romanilor de ce este necesar acest lucru, agentia a facut un mix de imagini si de replici celebre.

Astfel, asa cum este nenatural sa o auzi pe Tanti Maria de la Bonux spunand „de la prosop miroase-asa, l-am spalat cu musetel” intr-o imagine in care apare zanul de la banca Transilvania, pentru romani ar trebui sa fie de neinchipuit sa amestece deseurile de plastic cu hartie.

Dar acestea nu sunt singurele mixuri celebre. Mai poate fi vazuta si o imagine cu sosia lui Irinel Columbeanu (din reclama la French Toast) pe fundalul careia se aude vocea disperata a nebunului din reclama la Altex: „Da, halatul, cat e domne halatul! Halatul, cat e halaaatul!”.

Cum ar fi sa-l vezi pe „Domnul Castor” (personajul animat din spotul pentru Colgate) cu vocea lui Bogdan Naumovici (dintr-o reclama la Altex care a rulat doar pe internet): „Ti-am zis ma ca-i popa? Tu, Batman, Batman!”.

A trecut si testul CNA

Ce vrea sa spuna campania? „Nu amesteca lucrurile. Nu-i bine sa amesteci bezmetic bere cu racoritoare, salam cu pasta de dinti si paine cu televizoare, la fel cum nu e bine sa arunci laolalta toate deseurile”, explica Liviu David, director de creatie al agentiei Next Advertising.

Ideea campaniei este ca nu-i bine sa amesteci lucrurile, iar acest lucru a oferit o plaja foarte larga de optiuni creative. Iar Semida Duriga, copywriter Next Advertising, a venit cu ideea de a mixa reclamele celebre.

Sarcina agentiei nu a fost usoara. Mai intai, oamenii de creatie au facut selectia spoturilor. „Reclamele imperecheate trebuiau sa fie cunoscute de public, altfel n-ar fi simtit ca e ceva gresit cu ele”, explica David. In plus, nu este asa de simplu de preluat materiale care apartin altor companii, pentru ca trebuie obtinute aprobari de copyright si de la proprietar, si de la actorii din film.

„Nu e de mirare ca montajul initial a fost facut intr-o saptamana, dar aprobarile au durat mai bine de doua luni, timp in care a fost schimbat si montajul in functie de raspunsuri”, declara Liviu David. Ultima provocare a agentiei a fost sa ceara Consiliului National al Audiovizualului sa incadreze clipul la campanie sociala, dar exista riscul ca tot melanjul de reclame comerciale sa fie privit tot ca ceva comercial.

Dar spotul a trecut si de „examenul” CNA. „Astfel a luat nastere spotul in care au fost implicati cei mai multi regizori, operatori, producatori, publicitari si marketeri din toata istoria publicitatii romanesti”, conchide Liviu David cu mandrie.

Campania pe scurt
Obiectiv: Sa educe oamenii astfel incat sa li se para normal si civilizat sa colecteze selectiv, nu sa arunce totul la gramada.
Public-tinta: este format din oraseni si tarani, gospodine si studenti, muncitori si intelectuali. In principiu din toti cei care duc gunoiul.
Mixul de media: Un spot TV, un spot viral, trei machete de presa, trei spoturi radio si un concurs cu premii.
Durata: noiembrie 2009 – ianuarie 2010.
Perechile de reclame: Unirea – Coca-Cola, Bonux – Banca Transilvania, Colgate – Matache Macelaru, Vel Pitar – Altex, Ciucas – Sprite, Stejar – Qfort si Tuborg.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *