Caravana Recolamp, în Carei
Recolamp si-a publicat raportul de activitate pe 2010

Recolamp, organizatie colectiva in domeniul deseurilor electronice (DEEE), si-a publicat recent raportul pe 2010, al treilea raport anual de activitate, de la infiintarea sa in 2007.

Recolamp este specializata in colectarea si reciclarea echipamentelor de iluminat, iar in calitate de organizatie colectiva preia obligatiile legale ale producatorilor sau importatorilor de astfel de echipamente.

In 2010, organizatia a administrat un buget total de aproape 7.500.000 RON, rezultat din taxa de “timbru verde” aplicata la echipamentele de iluminat pe care le-au comercializat cei 119 producatori – membri ai schemei colective Recolamp (ex. Philips, Osram, Luxten, BauMax, Metro, Obi, Praktiker, Selgros etc.).

Raportul de activitate pe 2010 prezinta cum au fost folositi acesti bani si ce rezultate a obtinut Recolamp din activitatile sale operationale (colectare, reciclare sau dezvoltarea infrastructurii de colectare) sau de marketing, respectiv de promovare a unor comportamente responsabile in privinta DEEE.

Informatii cheie din raport

  • Recolamp a colectat 90 tone de deseuri si a asigurat reciclarea pentru 75,1 tone. Cantitatea colectata reprezinta aproximativ 6,6% din totalul de echipamente de iluminat introduse anul trecut pe piata de producatorii membri Recolamp.
  • Organizatia si-a extins infrastructura de colectare de la 3.500 la 5.500 de locatii. Este vorba de puncte de colectare instalate gratuit de Recolamp in companii, institutii publice, spatii comerciale etc.
  • A lansat o versiune imbunatatita de container tip “Colt Verde”, folosit pentru colectarea DEEE de la populatie. Sistemul este gestionat de Recolamp si ECOTIC si este disponibil in locatii publice ale unor organizatii partenere din toata tara (vezi oharta a acestor puncte).
  • In noiembrie 2010 operatiunile Recolamp au fost certificate in conformitate cu ISO 9001 si ISO 14001.
  • Organizatia a investit aproape 1.500.000 RON (dublu fata de 2009) in campanii de informare sau educare in privinta reciclarii DEEE. Astfel, Reclamp a derulat un numar de 549 actiuni de marketingproprii sau constand in participari la evenimente publice, targuri sau expozitii de profil. Printre cele mai cunoscute astfel de participari se numara cele de la: “Ora Pamantului”, campania nationala “Marea Debarasare” initiata de Ministerul Mediului, proiectul “Guerilla Verde”, Green Awards, Gala Green Business Index, GreenBiz Forum, Conferinta “CSR 2010”, Zilele Biz etc.

Raportul de activitate poate fi descarcat in intregime de pe site-ul Recolamp. Pentru comparatie, mai puteti citi si analizele facute de publicatia noastra la raportul pe 2009 sau la cel pe 2008.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here