Reducerea emisiilor de CO2 la automobile: Germania obtine o noua amanare

AFM a încasat deja 281 mil. lei din timbrul de mediu
Reducerea emisiilor de CO2 la automobile: Germania obtine o noua amanare
Reducerea emisiilor de CO2 la automobile: Germania obtine o noua amanare

Statele membre ale UE au acceptat, luni, sa amane votul privind reducerea la 95 g/km in 2020 a emisiilor de CO2 pentru autoturisme, in incercarea de a gasi un acord satisfacator pentru Germania, transmite AFP.

‘Presedintia (Consiliului de Ministri) va contacta Parlamentul European pentru a incerca impreuna cu Comisia sa analizeze posibilitatile de flexibilitate si sa gaseasca un compromis, dar asta se va intampla intr-un timp limitat’, a anuntat ministrul lituanian al mediului Valentinas Mazuronis, la finalul unei reuniuni, la Luxemburg, cu omologii sai din UE. ‘Ne angajam sa gasim o rezolvare cat mai rapid posibil, dar marjele de manevra sunt foarte reduse’, a avertizat el.

In luna iunie, tarile membre si PE au ajuns la un acord privind reducerea la 95 g/km a plafonului emisiilor de dioxid de carbon pentru autoturismele particulare pana in 2020. Germania a acceptat acest acord, dar – sub presiunea industriei auto locale, care considera acest obiectiv prea ambitios – Berlinul a cerut ulterior partenerilor sai prelungirea cu patru ani a termenului prevazut.

Peter Altmaier, ministrul mediului din Germania, s-a declarat convins de ‘posibilitatea gasirii in cateva saptamani’ a unei solutii care sa poata fi sustinuta de industria auto.

Cererea sa pentru angajarea de noi consultari a fost sprijinita de sapte tari: Estonia, Ungaria, Polonia, Portugalia, Republica Ceha, Marea Britanie si Slovacia. Franta si Spania nu s-au opus acestei cereri, transmite AFP.

In schimb, pozitia germana a fost condamnata de Italia si Danemarca. ‘Am ratat o ocazie astazi’, a declarat ministrul italian Andrea Orlando, partizan, ca si omologii sai danez si olandez, al unui vot asupra acordului convenit in luna iunie cu Parlamentul European.

Dar, potrivit AFP, riscul era de constituire a unei minoritati care sa blocheze Germania si pe aliatii sai, ce ar fi facut sa esueze toate sansele unui acord. ‘Realpolitik-ul ne obliga sa ne numaram’, a recunoscut comisarul european pentru combaterea schimbarilor climatice, Connie Hedegaard. ‘Dar daca nu vom fi seriosi, nu va exista un acord in prima lectura cu Parlamentul European si, deci, niciun acord’, a avertizat acesta.

Cererea prezentata de Germania prevede posibilitatea pentru constructorii auto de a nu realiza decat 80% din obiectivul de reducere in 2020 a emisiilor de CO2 la autoturisme si a indeplini acest obiectiv in etape in 2024. Potrivit calculului unui ONG care activeaza in domeniul transportului si mediului, aceasta noua intelegere ‘va avea drept consecinta limitarea reducerii emisiilor de CO2 la 104 g de CO2/km in 2020’.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *