Renault Logan eco2 – sub 3 litri/100 km

    Renault Logan eco2 - sub 3 litri/100 km!

    In cursa ecologica Michelin Bibendum Challenge, organizata in acest an la Shanghai, in China, Renault a participat cu un model Logan eco2, cu motor diesel optimizat.

    Renault Logan eco2, prezentat prima oara aici, este cel mai ieftin model de pana acum din programul ecologic eco2, fiind capabil de rezultate surprinzatoare. Desi inainte de cursa, oficialii Renault au declarat ca masina Logan eco2 este capabila sa obtina un consum mediu de numai 3,8 litri/100 km, iata ca, in practica, asteptarile tuturor au fost depasite.

    Traseul de 172 de km al editiei din acest an al competiei Bibendum Challenge a fost parcurs cu numai 4,69 litri de motorina. Ceea ce inseamna o valoare exceptionala pentru consumul mediu, de 2,72 litri/100 km, cumulat cu emisii de CO2 de numai 71 g/km (fata de 96 g/km, cat a reiesit la omolagarea oficiala a motorului). Printre factorii importanti care au contribuit la obtinerea acestor valori scazute se numara si stilul de conducere econimic al soferului, care a fost ajutat foarte mult de informatiile sistemului „Gearshift Indicator” – care arata momentul optim pentru schimbarea treptei de viteza.

    Dupa terminarea probelor acestui raliu (testul de accelerare, slalom, nivelul sonor si traseul de regularitate), Renault Logan eco2 a reusit sa se claseze pe pozitia a doua, din 74 de masini aliniate la start. Aceasta performanta le da incredere francezilor in viitorul automobilelor putin poluante, accesibile unui numar cat mai mare de oameni.

    Motorul masinii este un diesel commonrail de 1,5 litri si 85 CP, care a suferit cateva modificari tehnice:
    – raportul final de transmitere a fost marit cu 8%, fara a afecta comportamentul masinii la sarcini medii (care echivaleaza cu utilizarea cotidiana)
    – sistemul de injectie a fost recalibrat, iar injectoarele au sapte orificii fata de cinci la cele de serie
    – frecarile interne au fost reduse prin utilizarea lubrifiantilor cu vascozitate redusa, atat in motor, cat si in cutia de viteze
    – nu in ultimul rand, motorul este conceput pentru a functiona cu B30 biodiesel (care presupune un procent de 30% de metil derivat din ulei vegetal)
    Si coeficientul aerodinamic a fost imbunatatit, ajungand de la 0,36 la 0,29 prin micsorarea garzii la sol, adoptarea unui eleron pe capacul portbagajului, a unui splitter sub eleronul din fata si, foarte important, a generatorului VORTEX de pe acoperis (mici apendice plasate in partea din spate a acoperisului, pentru spargerea curentilor de aer si reducerea frecarilor). De asemenea, au fost utilizate pneuri speciale Michelin Energy Saver 185/65R15, cu o rezistenta scazuta la rulare, iar alternatorul a fost modificat pentru a incarca bateria la valoarea optima (12,8 Volt in loc de 13,5 Volt).

    Practic, Renault Logan eco2 este exemplul ca, in viitorul apropiat, vor putea fi realizate masini putin poluante si, in acelasi timp, accesibile cat mai multor oameni. Pentru ca, deocamdata, lupta cu scaderea poluarii are un mare inamic: investitiile uriase si pretul foarte mare al solutiilor de propulsie alternative.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *