Romania cauta la ExpoShanghai investitii chinezesti in infrastructura

Pe 1 mai a debutat Expozitia universala de la Shanghai, la care Romania participa cu un pavilion national in forma de mar vitrat. Timp de sase luni, toti participantii la aceasta olimpiada economica a natiunilor urmaresc castigarea de contracte comerciale cu parteneri chinezi. Interviu FP Romania, mai ales pe acest subiect, cu Ferdinand Nagy, comisarul general al Romaniei pentru Expozitii Mondiale.expozitia Shanghai

FP Romania: Ce conotatie a marului verde putem spune ca ar reprezenta Romania?
Ferdinand Nagy: Este cel mai popular fruct din Romania, reprezinta prosperitate, regenerare, sanatate si pana la urma, sfera este o forma perfecta. Iar pavilionul in sine, forma marului, simbolizeaza dorinta noastra de a incerca sa dezvoltam orase care se bazeaza pe dezvoltare sustenabila in stransa legatura cu protectia naturii si crearea unui ambient cat mai placut locuitorilor lor.

Daca Expo Shanghai 2010 ar fi comparata cu Jocurile Olimpice, ce „medalii” sunt vizate prin participare?
In general nu se prea acorda medalii. Noi speram ca pavilionul sa fie remarcat de catre organizatori si de catre vizitatori in mod special. In cele din urma, pentru noi cea mai valoroasa medalie este aprecierea vizitatorilor.

In ce vor consta intalnirile economice organizate la pavilionul Romaniei?
Impreuna cu Ministerul Economiei si Comertului vor fi organizate o serie de manifestari economice pe diverse tipuri de activitate, inclusiv mini-expozitii cu produse romanesti. Se va pune accent pe posibilitatea de a atrage investitii chineze mai ales in proiecte care necesita atragerea de fonduri si pe parteneriate in dezvoltarea de infrastructura urbana. In principal suntem interesati de tot ceea ce tine de dezvoltarea unui oras. Domeniile care vor fi reprezentate la Shanghai vor fi alese de Ministerul Economiei si Comertului, acesta fiind cel care gestioneaza relatiile economice. In plus, reprezentantii MEC sunt cei mai in masura sa spuna care sunt acele domenii care sunt atractive pe piata chineza si sa indice care sunt firmele care deja au experienta in mediul de afaceri chinez. Foarte importante vor fi intalnirile bilaterale dintre oamenii de afaceri romani si cei chinezi. De multe ori chinezii vin in intampinarea noastra pentru a cauta dezvoltarea afacerilor lor.

S-au aratat deja interesati in mod deosebit in anumite firme sau industrii?
Sunt deja cateva domenii care sunt de interes deosebit pentru chinezi. Spre exemplu, sunt foarte interesati in investitii in infrastructura. Au o experienta extraordinara in a construi drumuri, poduri, cai ferate. In cele din urma, ne vom axa pe prezentari care scot in evidenta posibilitatea de a investi si de a dezvolta in infrastructura Romaniei.

Ce tehnici de promovare vor creste vizibilitatea produselor/ industriilor care se doresc promovate?
Speram ca la aceste manifestari economice sa participe si mass-media locala, astfel incat sa devina cunoscute si publicului larg. In cele din urma cel mai bun mesager este mediul de afaceri. Ei sunt cei care vor raspindi experienta dobandita sau acumulata in intalnirile cu oamenii de afaceri din Romania.

Se vorbeste despre intentia de pastrare a pavilionului si dupa inchiderea Expozitiei.
Noi suntem cei care facem toate demersurile inclusiv la nivel politic si diplomatic pentru ca aceasta constructie sa fie pastrata la Shanghai pentru a o putea folosi mai departe ca centru de promovare economica si culturala a Romaniei. Inca nu avem un raspuns oficial din partea chineza in legatura cu aceasta posibilitate. Nu suntem doar noi cei care intreprindem aceste masuri. Majoritatea tarilor care si-au construit pavilioane de reprezentare la Shanghai au aceasta intentie. Asteptam insa reactia oficiala a partii chineze.

Editia FP Romania din mai/ iunie 2010, care apare pe 10 mai include un amplu foto-documentar despre Expozitia universala de la Shanghai si cateva pavilioane nationale.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *