Romanii spun ca ar cumpara produse eco, dar nu o si fac

Romanii spun ca ar cumpara produse eco, dar nu o si fac

Romanii se numara printre consumatorii cei mai preocupati de sustenabilitate, aflandu-se pe pozitia a cincea in clasamentul „Global Metaconsumer Index”, realizat de grupul Ebeltoft, o asociatie internationala de experti in consultanta de retail.

Rezultatele studiului, remis Ziare.com, arata ca 26 la suta din romani sunt dispusi sa plateasca cu pana la 10 la suta mai mult pentru un produs eco, fata de unul conventional, un procent care se situeaza peste media globala, de 24%.

Romania a obtinut 120 de puncte, fiind surclasata doar de Mexic (147), Brazilia (142), Turcia (129) si China (123), pozitionandu-se inaintea unor tari dezvoltate, precum Marea Britanie (49), Danemarca (54), Germania (56) si Spania (61), ai caror consumatori sunt mai putin dispusi sa adopte practici sustenabile.

Pe de alta parte, studiul dovedeste ca preocuparea romanilor pentru sustenabilitate nu se reflecta si in comportamentul lor, situandu-se pe ultimul loc in topul tarilor care adopta practici sustenabile in viata de zi cu zi, principalul impediment fiind comoditatea. Astfel, 38 la suta din romani sustin ca adopta acele practici care nu le afecteaza nivelul de confort.

Studiul a fost realizat la nivelul a 17 tari – Germania, Argentina, Australia, Brazilia, Canada, Chile, China, Danemarca, Spania, SUA, Franta, Italia, Mexic, Portugalia, Marea Britanie, Romania si Turcia – pe un esantion de 8.500 de persoane.

„In scurt timp, aceasta preocupare pentru sustenabilitate se va acutiza, iar consumatorii vor refuza sa cumpere produse care nu sunt eco. Rezultatele studiului ne arata ca exista un trend ascendent in acest sens. De aceea, este foarte important ca toate companiile care doresc sa isi mentina si sa isi consolideze pozitia pe piata sa isi revizuiasca strategia de business, promovand o atitudine care denota implicare in aspectul sustenabilitatii.”, a declarat Gorkem Tursucu, director general Architected Business Solutions, companie locala de consultanta de business management, care face parte din grupul Ebeltoft.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *