S-a descoperit ca plimbatul pe jos micsoreaza riscul de afectiuni cardiace
14 Dec 2007 Comenteaza pe Forum Trimite prin Y!M Trimite prin Email
Chiar daca exercitiile fizice sunt recomandate in mod universal ca mijloace de prevenire a bolilor si mentinere a sanatatii, in mod surprinzator exista extrem de putine studii care vin in sprijinul acestei premise.
Majoritatea recomandarilor de a face exercitii fizice vii din studii epidemologice, care pot face asocieri, de exemplu, intre activitatea fizica si imbunatatirea sanatatii, dar nu dovedesc ca activitatea insasi este responsabila pentru aceasta schimbare. La urma urmelor, indivizii activi pot fuma mai putin si manca mai sanatos decat indivizii mai putin activi si este posibil ca acesti factori sa fie responsabili de relatia aparenta dintre activitatea fizica si o sanatate mai buna.
Pentru a masura cu precizie beneficiile exercitiilor fizice, avem nevoie de studii de interventie adecvate. Cel mai evident model in acest caz ar fi alegerea unui grup de indivizi si recomandarea ca acestia sa creasca frecventa exercitiilor fizice si apoi compararea sanatatii acestora pe termen lung cu aceea a unui grup care ramane mai sedentar. Ca si in cazul nutritiei, asemenea studii sunt rare in comparatie cu cele epidemologice, dar apar destul de des si in general ofera o oportunitate valoroasa de a obtine o imagine mai corecta asupra a ceea ce exercitiile fizice pot – si nu pot – face pentru noi.
Un asemenea studiu a fost publicat recent. Initial acesta a cautat sa evalueze efectele plimbatului pe jos asupra unui grup de indivizi cu diabet de tip 2 [1]. Studiul a implicat la inceput 102 persoane cu varsta cuprinsa intre 35 si 75 de ani care se plimbau timp de 20-30 de minute zilnic. Progresul acestora a fost monitorizat timp de aproape 18 luni, interval in care au fost evaluate, prin interviuri telefonice, capacitatea voluntarilor de aderare la program si sanatatea cardiovasculara a acestora in ceea ce priveste incidenta infarctului si a atacului cerebral.
Pe parcursul studiului, 38 de persoane au renuntat si au incetat programul de exercitii fizice. Sanatatea cardiovasculara a acestor indivizi a fost ulterior comparata cu cea a persoanelor care au respectat programul.
Incidenta bolilor cardiovasculare a fost de aproximativ 1,5% la indivizii care au finalizat programul. Acest procent este intr-adevar unul foarte favorabil in comparatie cu cel al persoanelor care au renuntat la program, si anume o incidenta a bolilor cardiovasculare de peste 18%. Rezultatul a fost unul important din punct de vedere statistic si a ramas solid chiar si dupa ce cercetatorii au luat in calcul si alti factori care ar fi putut influenta rezultatul, inclusiv varsta.
Studiul a fost unul de mici dimensiuni si departe de a fi proiectat perfect. De exemplu, a-i intreba pe oameni prin telefon despre programul lor fizic si experienta bolii s-ar putea sa nu ofere cea mai corecta imagine asupra acestor factori. Totusi, chiar si in conditille acestor limitari, cred ca studiul in cauza ne permite sa fim optimisti cu privire la beneficiile reale ale exercitiilor fizice regulate asupra bolnavilor cu diabet de tip 2. Ceea ce mi s-a parut o surpriza placuta a acestor rezultate este perioada relativ scurta de timp pana cand beneficiile exercitiilor fizice au inceput sa se vada.
Ar fi frumos sa vedem in viitor mai multe studii privind interventia exercitiilor. Ideal, acestea ar trebui sa includa indivizi sanatosi si sa fie concentrate pe forme realiste si realizabile de exercitii, precum plimbatul. Rezultatele pozitive din acest tip de studii ar putea inspira persoanele sedentare sa fie mai active.
Sursa: Epoch Times
Pentru mai multe informatii despre afectiuni cardiace, diabet, exercitii, exercitii fizice, interventie, interviuri, mentinere, telefon, aboneaza-te gratuit la Noul Newsletter EcoMagazin, personalizat pentru tine!
Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci alatura-te si tu celor peste 7500 de membri care s-au inscris deja in EcoSapiens si hai sa ne cunoastem pe forumul ecologistilor. Intrebarile si comentariile tale sunt binevenite.
Recomandari la acest articol
Petrom micsoreaza pretul benzinei
18 Aug 2007
Petrom va reduce, sambata, pretul benzinei comercializata in reteua proprie de distributie a carburantilor, cu cinci bani pe litru, si va mentine pretul motorinei.
Decizia a fost influentata de scaderea cotatiilor internationale ale titeiului, a anuntat, vineri, Petrom.
Politica de… Citeste mai departe»
Autoritatile micsoreaza spatiul locativ pentru gradinile zoologice
20 Noi 2007
Autoritatile romane vor sa schimbe, in cateva zile, reglementarile prin care se stabileau conditiile de autorizare a gradiniilor zoologice. Directorul de la Zoo Turda (Cluj), Mate Csaba spune ca, pe site-ul Ministerului Mediului, a stat pana de curand un proiect… Citeste mai departe»
Gratarul creste riscul de cancer
5 Dec 2007
Femeile care consuma alimente prajite sau preparate la gratar in exces au un risc dublu de a suferi de cancer ovarian sau uterin.
Mancarea gatita in exces, fie ca este prajita, preparata la gratar sau la grill, contine o substanta… Citeste mai departe»
Gripa mareste riscul aparitiei infarctului
11 Dec 2007
Cei care se imbolnavesc de gripa isi dubleaza riscul ca pe termen scurt sa sufere de infarct sau de atac cerebral, releva un studiu britanic.
Riscurile ca un astfel de eveniment nefericit sa aiba loc sunt maxime in a doua… Citeste mai departe»
Grasimile omega-3 reduc riscul de imbatranire a creierului
9 Dec 2007
Majoritatea oamenilor nu agreeaza gandul ca pe masura ce imbatranesc este posibil sa isi piarda facultatile mentale.
Exista studii care sugereaza ca nivelurile ridicate de DHA (acid docosahexaenoic, o grasime de tip omega-3 care se gaseste la anumite specii de… Citeste mai departe»
Vitamina D reduce riscul decesului din caza cancerului de colon
9 Dec 2007
WASHINGTON - Persoanele cu valori ridicate ale vitaminei D in sange sunt mai putin susceptibile decesului ca urmare a cancerului colorectal.
A declarat un grup de cercetatori saptamana trecuta; totusi, vitamina nu pare sa afecteze ratele mortalitatii si in cazul… Citeste mai departe»
Ornitologii au avertizat despre riscul reaparitiei aviarei din iunie
29 Noi 2007
Societatea Ornitologica Romana (SOR) a informat Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR), inca din luna iunie, despre posibilitatea reizbucnirii epidemiei de gripa aviara in unele regiuni ale Romaniei, a declarat, miercuri, reprezentantul SOR Tulcea, Eugen Petrescu, anunta NewsIn.
“Am informat… Citeste mai departe»
Lasa un comentariu
Stirile zilei
Intr-un oras din Germania de 1500 de locuitori exista in fiecare locuinta cel putin un bolnav de cancer
Sanatate
Expertii de sanatate din Germania sunt socati de un mic orasel, in care in fiecare locuinta exista cel putin un bolnav de cancer. Orasul Wewelsfleth are o populatie de 1500 de locuitori si a fost numit “orasul blestematilor” deoarece numarul persoanelor diagnosticate cu cancer este… Citeste mai departe»
Romania, invitata sa devina partenerul Germaniei la cel mai mare targ de produse ecologice din lume, Biofach 2013
Agricultura ecologica Produse ecologice
Romania a fost invitata sa devina anul viitor partenerul Germaniei la cel mai mare targ de produse ecologice din lume – Biofach Nuremberg 2013. La editia din acest an, Romania va fi reprezentata de 24 de firme, din care 20… Citeste mai departe»
Pasarile Deltei si-au gasit refugiul si adapostul la munte
Biodiversitate
Daca in aceste zile ajungeti pe malul Barzavei, sa nu va frecati la ochi in momentul in care o sa vedeti carduri de sute de rate salbatice pe apa. Ba mai mult, alaturi de acestea veti vedea o fauna pe… Citeste mai departe»
Incepe actiunea de evaluare la speciile strict protejate in Bistrita-Nasaud: urs brun, lup, ras si pisica salbatica!
Biodiversitate Protectia mediului
Agentia pentru Protectia Mediului Bistrita-Nasaud supervizeaza actiunea de evaluare a efectivelor pentru speciile de animale salbatice strict protejate, respectiv: urs brun, lup, ras si pisica salbatica, care se va desfasura in perioada februarie – aprilie 2012.
Gestionarii fondurilor cinegetice au… Citeste mai departe»
Cercetatorii de la Universitatea din Bedforshire, Marea Britanie, au conceput o noua tehnica ce permite alimentarea dispozitivelor electrice cu energie.
Energie regenerabila
Cercetatorii de la Universitatea din Bedforshire, Marea Britanie, au conceput o noua tehnica ce permite alimentarea dispozitivelor electrice cu energie. Sistemul conceput de profesorul Ben Allen de la Centre for Wireless Research foloseste undele radio pentru energia electrica, anunta BBC… Citeste mai departe»
Economia verde genereaza 500.000 de locuri de munca noi in Uniunea Europeana
Afaceri ecologice
Uniunea Europeana ar putea implementa in prima jumatate a acestui an o decizie importanta in ceea ce priveste protejarea mediului, care ar genera 500.000 de locuri de munca.
Masura este una simpla: tarile din Comunitate trebuie sa faca lucrari de… Citeste mai departe»
Promotorul cianurilor pentru Rosia Montana, noul consilier al prim-ministrului Mihai Razvan Ungureanu
Resurse naturale
Interesele companiei Rosia Montana Gold Corporation sunt reprezentate la cel mai inalt nivel si in Guvernul Romaniei. Din echipa noului premier Mihai Razvan Ungureanu va face parte Corina Vintan, unul dintre oamenii de incredere ai prim-ministrului si un vechi colaborator… Citeste mai departe»