Sanatatea bate pretul

STUDIU – Consumatorii vor produse bio mai bune
Beneficiile pentru sanatate si gustul foarte bun sint principalii factori care ii determina pe oameni sa aleaga fructele si legumele ecologice. Foarte putini se uita mai intii la pret.

Fermierii care produc in sistem ecologic trebuie sa se preocupe mai degraba de cultivarea si dezvoltarea devotamentului consumatorilor decit sa se concentreze asupra reducerii costurilor de productie, potrivit rezultatelor unui studiu realizat de Kent Business School”s Dunnhumby Academy of Consumer Research. Cercetarea include date din schema club-card a Tesco, care urmareste obiceiurile de consum a 12 milioane de gospodarii din Marea Britanie.
Studiul a scos la iveala faptul ca numai 16% dintre cumparatori se ghideaza dupa pret atunci cind isi procura fructe si legume ecologice. In schimb, beneficiile pentru sanatate, siguranta ca produsul respectiv nu are chimicale si gustul sint factorii-cheie care ii determina pe oameni sa devina consumatori bio. Acest rezultat contrazice convingerea impamintenita in rindul producatorilor si retailerilor din bransa ca pretul afecteaza puternic decizia de achizitie a cumparatorului.

CALITATE. Andrew Fearne, director la Centrul de Cercetare pentru Lantul de Aprovizionare (Centre for Supply Chain Research), citat de publicatia britanica FarmersWeekly, declara ca, in acest context, producatorii ecologici ar trebui sa investeasca mai mult timp si bani dezvoltind produse mai gustoase, decit sa caute solutii de reducere a costurilor de productie si, implicit, a pretului de comercializare. „Acesti producatori nu-si inteleg inca suficient de bine clientii. Oamenii nu mai vor lucruri ieftine. Obiceiurile de cumparare s-au schimbat si trebuie sa recunoastem acest lucru. Totul tine acum de beneficiile produsului pentru sanatate si de gust”, a spus Fearne. El a adaugat ca, pentru a avea succes, producatorii trebuie sa-i ajute pe oameni sa inteleaga de ce trebuie sa plateasca mai mult, de ce sint mai bune produsele ecologice, nu sa faca rabat de la calitate pentru a reduce pretul.

Cea mai buna dovada

Volumul vinzarilor de fructe si legume organice a crescut cu 18% in Marea Britanie in ultimul an, pina la 6% din vinzarile totale de profil, potrivit Prof Fearne. Insa din totalul clientilor bio, numai 62% au cumparat in mod repetat legume si 56%, fructe. Restul a revenit la produsele conventionale. In conditiile in care alimentele bio s-au ieftinit in Marea Britanie, procentul destul de mic al bio-fidelilor este surprinzator. Concluzia celor de la Prof Fearne: reducerea pretului nu ii ajuta pe producatori sa vinda mai mult, daca nu-si indeplinesc promisiunea de a oferi alimente mai bune.
Sursa: Jurnalul National

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *