Scrisoare deschisa pentru Comisarul European pentru mediu, Sale Janez Potočnik cu privire la Saptamana Mobilitatii Urbane in Romania

    0
    10
    Scrisoare deschisa pentru Comisarul European pentru mediu, Sale Janez Potočnik cu privire la Saptamana Mobilitatii Urbane in Romania
    Scrisoare deschisa pentru Comisarul European pentru mediu, Sale Janez Potočnik cu privire la Saptamana Mobilitatii Urbane in Romania

    ActiveWatch, Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania, a transmis comisarului European pentru Mediu, Excelentei Sale Janez Potočnik, o scrisoare deschisa cu privire la Saptamana Mobilitatii Urbane in Romania. Prezentam documentul:

    Catre:
    Comisarului European pentru Mediu, Excelentei Sale Janez Potočnik

    Scrisoare deschisa in atentia DG Environment cu privire la Saptamana Mobilitatii Urbane in Romania
    Excelenta Dumneavoastra,

    ActiveWatch, Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania, Rencontres du Patrimoine Europe-Roumanie, Asociatia Pro_Do_Mo, MaiMultVerde, Centrul de Resurse pentru participare publica, Asociatia pentru Dezvoltare Urbana, Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis si Asociatia Peisagistilor din Romania – sucursala Bucuresti va aduc la cunstinta o serie de inconsecvente in ceea ce priveste informatiile postate de Primaria Generala a Municipiului Bucuresti pe site-ul oficial al Saptamanii Europene a Mobilitatii.

    Organizatiile semnatare, alaturi de alte organizatii non-guvernamentale din Bucuresti, promoveaza dezvoltarea durabila a orasului Bucuresti de mai multi ani. Capitala Romaniei este a doua cea mai poluata capitala a Europei, astfel ca am considerat o necesitate imediata dezvoltarea infrastructurii urbane tinand cont de nevoia de reducere a poluarii. Mai mult, calitatea vietii in Capitala este in mod fundamental afectata de conditiile dificile din trafic si de calitatea slaba a spatiilor publice cauzata de insuficienta locurilor de parcare (lucru care are un efect negativ asupra accesibilizarii spatiului public).

    Desi pe pagina oficiala a Saptamanii Europene a Mobilitatii institutia sustine ca a dezvoltat reteaua pentru bicilisti, Primaria Generala a proiectat si implementat benzi pentru biciclete pe trotuar, fara a lasa spatiu pentru pietoni si facand imposibil mersul pe bicicleta. Pistele de biciclete au fost desfiintate, in urma sesizarii Politiei Rutiere, care a si constatat ilegalitatea pistelor (fiind neconforme cu prevederile Codului Rutier). Astfel ca, in momentul de fata, nu exista infrastructura pentru mersul pe bicicleta (desi investitia pentru proiectarea si executarea pistelor a fost de minimum 10 milioane de euro). Mai mult, in momentul de fata exista doar trei benzi dedicate transportului in comun, toate cumuland aproximativ 2 km. Aceasta situatie face ca transportul comun sa fie ineficient si neatractiv, contrar celor spuse de Primarie pe acelasi site.
    Pe pagina oficiala a Saptamanii Europene a Mobilitatii (http://www.mobilityweek.eu/cities/?ci=ro_y3opqj0p&year=2013) Primaria Generala sustine ca a creat statii de tip “park and ride”. In Bucuresti nu exista nicio astfel de statie. Domnul Ion Dedu, director in cadrul Primariei, sustine la sectiunea “Permanent measures implemented” (masuri constante) ca a dezvoltat materiale informationale si educative pentru cetateni cu privire la infrastructura urbana durabila. Singurele materiale dezvoltate de Primarie au fost acelea create cu ocazia Saptamanii Mobilitatii Europene, cu o foarte slaba vizibilitate la nivelul orasului. In Bucuresti, singurele institutii implicate in campanii de informare si constientizare pe acest subiect sunt organizatiile non-guvernamentale, fara niciun sprijin din partea Primariei Generale (aceasta fiind in fapt unul dintre beneficiarii campaniilor noastre).
    Primaria nu a organizat “sondaje de opinie sau forumuri” pe subiectul dezvoltarii infrastructurii urbane, asa cum sustine. Una dintre principalele ingrijorari ale societatii civile este tocmai lipsa de transparenta si de implicare a cetatenilor in proiectele de dezvoltare urbana.
    Primaria Generala a anuntat ca acum, in Bucuresti, exista 23 de metri patrati de spatiu verde pe cap de locuitor (fata de cei 2 metri patrati de spatiu verde pe cap de locuitor de acum doi ani). Primaria face aceste declaratii in baza Cadastrului Verde in care au fost incluse si curtile private si cimitirele, spatii care nu pot fi incadrate in spatii accesibile locuitorilor si contrare listei de spatii care sunt descrise a fi incluse in Cadastrul Verde (http://regver.pmb.ro/Pagini.aspx?id=35&site=1).

    Va informam ca in cadrul Saptamanii Europene a Mobilitatii, in Bucuresti, a avut loc cel mai mare mars de protest al biciclistilor. Mai mult de 8000 de persoane au protestat pe strazile Bucurestiului, cerand demisia primarului Sorin Oprescu pentru ca nu a dezvoltat o infrastructura adecvata pentru mijloacele de transport alternative. Mai mult, Primaria Generala dezvolta acum proiecte de infrastructura majore care presupun largirea benzilor pentru masini si constructia de pasaje pietonale subterane si pasaje supraterane si subterane pentru masini. Aceste masuri contravin interesului public, precum si dezvoltarii urbane durabile.

    Consideram ca Primaria Generala a Municipiului Bucuresti v-a dezinformat cu privire la situatia reala din Bucuresti. Va stam la dispozitie cu materiale relevante si detaliate pentru a sprijini informatiile de mai sus.

    Mai mult, va rugam sa ne informati cu privire la statusul actual al negocierilor cu Romania in vederea semnarii Parteneriatului 2014-2020, capitolul Mediu. Avand in vedere lipsa de transparenta a autoritatilor Romane pe marginea acestui subiect, va rugam sa ne sprijiniti cu informatii pentru a putea intelege mai bine politicile locale ale autoritatilor Romane pe acest subiect.

    Cu respect,
    ActiveWatch
    Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here