Secretele dietei Raw Vegan

0
107
Secretele dietei Raw Vegan

Alimentatia pe baza de alimente crude, negatite termic pleaca de la ideea ca preparea la foc distruge vitaminele si transforma substantele nutritive. Se considera ca alimentatia vie ofera regenerare celulara.

Curentul „alimentatiei vii“ presupune o alimentatie vegetala, proaspata, cruda, teoretic completa. Nu se consuma nimic care sa provina de la animale: carne, lactate, oua, ci doar alimente din natura, in stare naturala, alimentele incoltite, cereale, seminte, deshidratate la rece, sucuri, alge.

Beneficiile dietei Raw Vegan

Dieta raw vegan este recomandata in hipertensiunea arteriala, astm, ajuta la detoxifierea organismului (ficat, rinichi, colon), imbunatateste sistemul imunitar, este eficienta in bolile cardiovasculare, cancer, maladii cerebrale. Dar trebuie tinuta doar pe durate limitate de timp.
Alimentatia raw poate fi considerata si o alimentatie cu proprietati „antiinflamatorii”, antioxidante pentru organism, deoarece nu se consuma zaharuri, grasimi nocive, fainoase, considerate alimente „inflamatorii” pentru organism.

Alimentele sanatoase stimuleaza eliberarea in organism a unor substante antiinflamatorii, benefice care scad nivelurile de glucoza si insulina, scad colesterolul, scad apetitul. Aceste substante benefice nu se autoactiveaza. Pentru a fi functionale au nevoie de alimente sanatoase, iar dulciurile, grasimile nocive, fainoasele stimuleaza inflamatia organismului, cresc glicemia si insulina, colesterolul, apetitul, apar depozitele de grasime si surplusul de kilograme. Deci trebuie sa facem noi alegeri alimentare corecte in mod constient.

Atentie la proteinele esentiale

Intr-adevar, trebuie sa recunoastem beneficiile alimentatiei raw, dar in acelasi timp, macronutrimentele care pot fi in carenta sunt proteinele, din cauza lipsei carnii, care ofera organismului proteinele esentiale de calitatea I. Atata timp cat se asigura aportul de proteine esentiale de calitatea I din surse vegetale (care contin toti aminoacizii esentiali) se poate trece la o alimentatie raw. Alimentele cu proteine de calitatea I recomandate sunt soia, quinoa, combinatia intre linte cu orez, dar acestea trebuie totusi gatite la foc.

Daca un asemenea regim nu este corect echilibrat, daca sunt carente de macronutrienti esentiali si se tine o perioada mai lunga de timp, poate duce la cealalta extrema, la riscuri mari de carente si imbolnavire.

Contraindicat copiilor si femeilor insarcinate

Acest regim este contraindicat copiilor si femeilor insarcinate sau care alapteaza. Daca un adult poate face fata unei astfel de diete, copiilor nu le sustine cresterea si dezvoltarea. Carenta cea mai mare este de proteine de calitatea I care se gasesc in cea mai mare masura in carne, ou, in cantitati mai mici in lactate si derivate, deci in produse animaliere care trebuie gatite la foc. Se presupune ca sursa de proteine in alimentatia raw ar fi fructele oleaginoase (nuci, alune etc.), unele leguminoase, cereale, dar acestea nu acopera necesarul organismului cu cantitati suficiente.

Sfatul specialistului

„Alimentatia cruda/raw vegan, este recomandata in cazul unor afectiuni, mai degraba ca o cura de detoxifiere (posturile de peste an avand si acest scop), dar nu trebuie sa fie pe perioade lungi de timp deoarece apar carente grave cu imbolnavire, ingrasare in unele cazuri, scaderea masei musculare (din cauza lipsei de proteine de calitatea I). Alimentatia trebuie sa fie echilibrata, sa contina toti macro si micronutrientii in combinatii corecte, sa asigure organismului toti nutrientii de care are nevoie si pe care nu-i poate sintetiza singur (de aceea trebuie adusi prin alimentatie si se numesc esentiali). Cheia este echilibrul. Alimentatia sa fie echilibrata sa contina proteine de calitatea I din produse animale, glucide bune, grasimi bune, vitamine, minerale“, a declarat Dr. Irina Arsene, Consultant nutritionist, Clinica Slimart.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here