Slabeste tinand cont de ceasul tau biologic

0
31
Slabeste tinand cont de ceasul tau biologic

Crononutrtia este o metoda diferita de a te alimenta tinand cont de ceasul biologic al organsimului, mai exact sa mananci la anumite ore din zi, anumite alimente. Iata care sunt principiile acestei metode, inventate de medicul francez Alain Delbos, si ce ai de facut.

Aceasta metoda este totusi restrictiva fiindca reduce consumul de lipide si proteine dimineata si contine putine fructe si legume. Cei care opteaza pentru o astfel de dieta e bine sa consulte un medic nutritionist inainte.

Principiul de baza

Ideea de la care a pornit medicul francez se bazeaza pe faptul ca alimentele sunt asimilate diferit, in functie de ora la care sunt consumate. Momentul respectiv determina fie transformarea lor in energie, fie stocarea lor, ceea ce are drept urmare ingrasarea.
De exemplu se stie ca grasimile si glucidele consumate seara vor fi stocate, pe cand daca le mananci dimineata vor fi o sursa de nergie. De aceea e recomandat sa incluzi branza in meniul de dimineata si nu seara.
Daca vrei sa sa pierzi in greutate e nevoie sa-ti adaptezi alimentatia in functie de variatiile metabolice ale organismului tau de-a lungul zilei.

Caracteristicile corpului

Forma siluetei (clepsidra, piramida, mar, para) este o consecinta a geneticii pe de-o parte, dar si a obiceiurilor noastre alimentare si a activitatii fizice pe de alta parte. Crononutritia tine cont si de forma corpului fiindca te ajuta sa vezi cum functioneaza organismul si de ce ai tendinta de a stoca grasimile mai mult decat altii.

Patru mese pe zi

Specialistii considera ca organismul nostru secreta  hormoni  (insulina si cortizol) la fiecare 4 ore.  De aceea, la acest interval de timp corpul nostru cere hrana. Daca ii dam alimentele potrivite momentului va functiona corect. Adica grasimi dimineata, proteine la pranz, glucide la gustarea de dupa-amiaza si o masa usoara seara. Dar, ai grija ca mesele sa fie din 4  in 4 ore, ca sa aiba stomacul timp pentru digestie. Astfel eviti stocarea grasimilor.

Consistenta meselor

Crononutritia functioneaza pe vechiul principiu: dimineata mananca ca un rege, la pranz ca un print si seara ca un cersetor.
Micul dejun va fi copios, cumpus din branza, unt, paine, orez, proteine (oua, jambon) si fructe. In timpul somnului corpul nostru a consumat multe calorii pentru a se regenera iar dimineata, cand ne trezim bateriile sunt descarcate. Avem nevoie deci de carburant pentru a face fata intregii zile.
Pranzul ajuta organismul sa ramana in forma restul zilei. E preferabil sa existe un sigur fel de mancare si acela compus in principal din proteine si orez, paste, leguminoase uscate sau paine. Mai putine grasimi fata de micul dejun. Restrictia e valabila si pentru glucide si proteine vegetale. Nu manca prea mult la aceasta masa.

Gustarea nu trebuie omisa. Te va ajuta sa rezisti pana la masa de seara, altfel te vei arunca pe orice si vei manca si mult, tocmai seara cand tendinta organismului este de a stoca. La aceasta masa poti manca ceva dulce: fructe proaspete, fructe uscate sau ciocolata neagra (peste 70% cacao si nu mai mult de 30 de grame pe zi).

Cina sa fie usoara si sa nu iti puna stomacul la treaba toata noaptea. Daca nu ti-e prea foame chiar poti sari peste aceasta masa. Ca alimente sunt indicate pestele sau carnea slaba si legumele. Evita glucidele concentrate, grasimile si fainoasele.
Alimente interzise: nu exista, doar recomandarea de a consuma grupa sau grupele de alimente recomandate momentului zilei.
Exceptii. De doua ori pe saptamana poti trisa la o masa, la care poti manca ce doresti, nu neaparat ce trebuie. Dar sa nu fie doua zile consecutive.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here