SOS, padurea tropicala!

padure_tropicala.jpgSting, alaturi de alte celebritati aflate la o anumita varsta, transmit un SOS cu privire la padurea tropicala.
De ce oare campanii precum The Prince’s Rainforest Project nu par sa atraga persoane cu influenta la nivel mondial?
Salvati padurea tropicala. Majoritatea oamenilor normali ar fi de parere ca are sens.
The Prince’s Rainforest Project, organizatia caritabila infiintata de Printul Charles in urma cu 2 ani pentru a lupta pentru salvarea padurii tropicale, este de parere ca cea mai buna cale ar fi aceea de a pune presiune pe politicienii care participa in luna decembrie la conferinta COP15 pe probleme de mediu ce va avea loc in Copenhaga pentru a gasi o cale de a pretui padurea tropicala mai mult vie decat moarta. In aceasta saptamana se lanseaza o campanie numita „Rainforest SOS” care isi propune sa incurajeze cat mai multi oameni din toata lumea sa trimita un sms scurt cu numele si un mesaj de sustinere a campaniei.

Ce se obtine atunci cand se combina padurea tropicala cu „lansarea unui SOS”? Desigur, Sting. Promotorul campaniei ecologice de salvare a padurii tropicale si faimos muzician, prefateaza campania cu un scurt material video prin care ne indeamna sa ne facem cunoscuta parerea cu privire la aceasta problema prin intermediul unui sms (zilele in care se trimiteau o multime de liste cu semnaturi pe adresa 10 Downing Street nu se mai prea potrivesc cu vremurile noastre „environmentally conscious”, cu atat mai putin cu o cauza care ne indeamna sa oprim taierea padurilor).
O practica obisnuita in astfel de cazuri este aceea de a chema prietenii in ajutor. Asadar avem o serie de staruri aflate la o anumita varsta care s-au alaturat campaniei: Harrison Ford, Joanna Lumley, Stephen Fry, David Attenborough, Robin Williams, Pele, Richard Branson, Daniel Craig, Rod Stewart, Billy Connolly, Vivienne Westwood, Olivia Newton-John, Richard E Grant si desigur, Sting.
O alta practica obisnuita in astfel de cazuri este aceea de a avea o serie de sponsori, mari corporatii, inclusiv TESCO (acelasi TESCO acuzat, alaturi de alte supermarketuri, de un raport Greenpeace de vanzare a carnii legate de distrugerea padurii tropicale amazoniene?)
Sa speram ca aceasta campanie isi va atinge scopul, acela de a atrage atentia participantilor la conferinta pe probleme de clima asupra defrisarilor. Oare e atat de simplu precum trimiterea unui sms? Presupun – la fel cum ne spune si TESCO – ca fiecare pas marunt conteaza.

Importanta ar fi fost si participarea persoanelor mai tinere. Dat fiind faptul ca majoritatea persoanelor care trimit sms-uri au sub 35 de ani, nu s-a putut gasi o persoana mai tanara decat Daniel Craig (41 de ani), care sa isi asocieze numele si faima cu aceasta initiativa? Si, in vreme ce Sting are experienta in ceea ce priveste campaniile de mediu, in special cele legate de padurea tropicala, nu se poate nega faptul ca el si sotia sa, Trudie Styler, au un stil unic de a-si face cunoscute opiniile cu privire la ecologie si de a determina actiuni in acest sens.

Aceleasi intrebari pot aparea, de asemenea, la vizionarea videoclipului (disponibil pentru download gratuit) utilizat pentru a promova campania „TckTckTck” pe tema schimbarilor climatice organizata de o coalitie de organizatii non-guvernamentale formata din WWF, Greenpeace, 350.org, Amnesty si Oxfam. Hitul celor de la Midnight Oil, Beds are Burning, a fost inregistrat din nou, de aceasta data continand versuri potrivite cu situatia climatica actuala (piesa care a fost la inceput un protest cu privire la drepturile de proprietate asupra pamantului ale populatiei aborigene din Australia) de catre un grup de muzicieni din intreaga lume. Din nou, sa observam cine a participat la sesiunea de inregistrari: Duran Duran, The Scorpions, Bob Geldof, Marion Cotillard si Youssou N’dour sunt printre cei mai cunoscuti din cei 55 de participanti (Membrul Midnight Oil, Peter Garrett afirma ca sustine actiunea insa, in calitatea sa de ministru al mediului in Australia, nu poate lua parte).
De ce oare aceste campanii nu se dovedesc capabile sa atraga persoane mai tinere cu influenta la nivel mondial? Daca vrei sa promovezi o campanie cu mesaje precum „text in” sau „download now”, in mod sigur ai nevoie de artisti care au astazi multe „number ones”, mai degraba decat cu o generatie in urma? Ok, sa nu fim prea duri, exista totusi astfel de prezente precum Lily Allen, Fergie, Klaxons si Mark Ronson, dar de ce nu sunt promovati ei mai mult decat, sa spunem, Scorpions?
Videoclipul campaniei il puteti urmari aici

Sursa: http://www.guardian.co.uk/environment/green-living-blog/2009/sep/30/sting-rainforest

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *