Taxe pe biodiesel

Multe dintre fabricile producatoare de biocarburanti din Germania se vor inchide anul acesta din cauza taxelor prea mari. Guvernul celei mai mari tari producatoare de biocombustibil din Europa a marit taxele pentru carburantii „verzi”, fapt pentru care cererea a scazut ingrijorator.
taxe pe biodiesel
Industria nemteasca a bio-carburantilor, cea mai dezvoltata din Europa, se afla in impas. Cererea de biocombustibil a scazut ca urmare a unei decizii guvernamentale de marire a taxelor pe combustibilii „verzi” de la 1 ianuarie 2009.

Taxele au fost introduse pe fondul controversei care planeaza asupra biocarburantilor. Producerea de biodiesel ar duce la cresterea pretului la alimente, in conditiile in care zonele arabile vor fi cultivate cu plante pentru obtinerea de carburanti. „Fabricile mici si mijlocii vor avea mici sanse sa supravietuiasca anul acesta”, a declarat Johannes Lackman, directorul executiv al VDB, asociatie a producatorilor de biodiesel din Germania, citat de Reuters.

O serie de fabrici producatoare de biocarburanti au fost inchise in cursul anului trecut pentru ca taxele prea mari au dus la scaderea vanzarilor. „Fabricile mari care produc biodiesel vor cauta sa exporte mai mult in Uniunea Europeana si in tarile din estul Europei”, a spus Lackman. „Dar foarte multe dintre uzinele cu capacitate mica nu vor putea face acest lucru”, a adaugat el.

Nivelul taxelor este incert

Guvernul Germaniei a anuntat o serie de masuri-cheie in ceea ce priveste industria bio-carburantilor. Masurile urmau sa fie implementate la 1 ianuarie 2009. Acestea nu au trecut inca de Parlament sau nu au fost inca publicate. De aceea, producatorii de biodiesel se gasesc intr-o situatie incerta. In tot acest timp, cererea se afla pe o panta descendenta.

O crestere a taxei cu 6 eurocenti pe litru de biodiesel a fost reglementata pentru a se aplica de la 1 ianuarie 2009. La sfarsitul anului trecut, reprezentantii industriei biocarburantilor au protestat fata de aceasta decizie pe motiv ca o asemenea crestere va face ca biocarburantii sa devina mai scumpi decat combustibilii fosili. Atunci, guvernul a fost de acord sa mareasca aceasta taxa cu doar trei eurocenti, fata de sase, cum fusese prevazut anterior.

Aceasta schimbare insa nu a fost inca reglementata, fapt pentru care, tehnic, cresterea cu sase centi este aplicabila. „Pentru ca aceasta schimbare nu a intrat in vigoare, noi nu stim care este exact nivelul acestei taxe”, a mai spus Lackman.

Cererea scade continuu

In plus, in octombrie anul trecut, guvernul a spus ca rafinariile trebuie sa introduca 5,25 procente biocombustibil in combustibilii fosili din ianuarie 2009, fata de 6,25, cat fusese planificat anterior. Asociatia VDB estimeaza ca aceasta schimbare va reduce in 2009 cererea de biocarburanti cu 600.000 de tone.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *