Timbrul de mediu trebuie introdus in costul carburantului

Municipalitatea ar?dean? a întocmit „harta zgomotului din ora?”
Timbrul de mediu trebuie introdus in costul carburantului
Timbrul de mediu trebuie introdus in costul carburantului

Timbrul de mediu este o forma mascata de a impune un nou bir IMM-urilor, a declarat, marti, Florea Parvu, vicepresedinte al Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania /CNIPMMR/.

„Acest timbru de mediu ar trebui sa se regaseasca in consumul de carburanti si nu intr-o taxa care sa fie perceputa numai in situatia instrainarii sau achizitionarii autovehiculului, astfel incat sa fie aplicabil principiul poluatorul plateste, adica sa plateasca efectiv cel care polueaza prin emisii de dioxid de carbon rezultate in urma utilizarii autovehiculului si nu numai atunci cand intervine transferul de proprietate. Apreciem ca poluarea este strans legata de cantitatea de combustibil achizitionata si consumata. Prin introducerea unei taxe in costul carburantului, statul ar incasa lunar suma reprezentand timbrul de mediu, de la fiecare utilizator al autovehiculului, pe toata perioada de viata. Veniturile statului ar fi astfel constante si substantiale. Mai mult, acest timbru de mediu ar putea fi platit anual de poluatori pentru utilizarea autovehiculelor avandu-se ca referinta la calculul taxei capacitatea cilindrica, vechimea, eventual norma de poluare, emisiile de dioxid de carbon si tipul combustibilului”, a spus Florea Parvu.

Potrivit reprezentantilor CNIPMMR, diferentele intre normele de poluare Euro 3 / Euro 4 si non Euro sau Euro 1 pot avea efecte grave asupra parcului auto national. Conform acestora, parcul auto national este deja invechit, iar aplicarea taxei de mediu conform noii ordonante va insemna comercializarea in Romania a unor autovehicule aduse din strainatate, masini vechi de 10 – 15 ani.

„Autovehiculele avand norma de poluare non Euro, Euro 1 si Euro 2 vor fi importate la pretul de casare si vor fi inmatriculate in Romania platindu-se timbrul de mediu in valoare de maxim 300 – 400 de euro, iar ulterior acestea vor face obiectul programului Rabla pentru o suma mult mai mare, 1.500 euro/voucher, sustinandu-se astfel tot APIA dar si producatorii de autovehicule din comunitatea europeana. Consideram ca astfel aceasta taxa este o masura total antinationala”, a mai precizat Florea Parvu.

CNIPMMR propune o serie de masuri pentru aplicarea unei taxe de mediu sub o forma care sa nu afecteze IMM-urile si populatia. Printre aceste masuri CNIPMMR propune modificarea Ordonantei de Urgenta 81/2000 privind Inspectia Tehnica Periodica in sensul de a fi verificate anual autovehiculele care au o vechime mai mare de opt ani, pentru a se evita producerea de accidente, pentru a mari siguranta circulatiei pe drumurile nationale si nu in ultimul rand pentru protectia mediului.

Timbrul de mediu pentru autovehicule a intrat in vigoare in 15 martie, taxa auto urmand sa fie calculata exclusiv pe baza emisiilor de CO2, inscrise in cartea de identitate a masinii.

Conform Ordonantei de Urgenta privind timbrul de mediu pentru autovehicule, publicata in Monitorul Oficial, in noua formula de calcul, timbrul de mediu mentine cote similare celor din prezent pentru tehnologia Euro 5 si mareste cotele pentru tehnologiile Euro 4 si Euro 3.

Pe de alta parte, pentru masinile cu motorizari non-Euro, Euro 1 si Euro 2, valoarea timbrului de mediu va scadea fata de nivelul cuantumului actual.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *