Top 5 – Cele mai „verzi” companii

greenwashing.jpgIn timp ce unii doar vorbesc, altii actioneaza – iar cand cei care vorbesc doar privesc, ceilalti actioneaza! Acestia sunt de fapt cei putini care conteaza, ei produc schimbari, revolutii, ei sunt pionierii. In timp ce aceia care sustin stilul „green” doar dezbat si tin discursuri despre avantajele si dezavantajele acestuia, sunt cativa care au facut un pas inainte si au pus in practica planurile.
Potrivit revistei Fortune, un top 5 al celor mai „green” afaceri cuprinde pe aceia care au facut mai mult decat ce li s-a impus prin lege si s-au mentinut in lista
„green”.
Honda
Gigantul japonez, cu incasari de peste 84.2 miliarde $ a fost catalogat drept cea mai „green” afacere conform revistei Fortune. Declarata de asemenea si cea mai eficienta companie de automobile din SUA in materie de combustibili, Honda a deschis drumul unei noi generatii de masini „eco-friendly”, cu modelele Honda FCX (cu combustibil experimental) si Civic GX.
Honda a adus pe piata un nou tip de automobile cu combustibil eficient pe baza de hidrogen – FCX si s-au asigurat ca lucrurile nu se vor opri in acest punct. Au introdus si o solutie pentru alimentarea vehiculelor direct la domiciliu, care ar indeplini si majoritatea necesitatilor unei locuinte. Acestea, denumite Home Energy Stations (HES), au fost gandite special pentru a transforma „gazele naturale” in electricitate si caldura pentru uzul casnic, dar si hidrogen pentru alimentarea vehiculelor. Aceasta solutie extrem de eficienta s-a dovedit responsabila pentru reducerea costurilor electricitatii, gazelor si combustibilului necesar autonobilelor cu mai mult de 50% !
Honda Civic GX se numara printre cele mai „green” automobile. Acest model este recunoscut drept vehiculul cu cea mai eco combustie interna, emisiile sale fiind cu 90% mai eco decat ale unui model alimentat cu benzina.
Compania isi propune si reducerea emisiilor de CO2 de la fabricile si automobilele sale, avand drept scop pe termen lung sa devina cel mai „eco”, cel mai eficient producator de masini din lume.
Continental Airlines
O data cu cresterea preocuparii pentru avioanele care functioneaza pe baza de combustibil din kerosen rafinat, eliberand carbon in atmosfera, multe companii de zbor se alatura trend-ului „green” doar pentru a-si pastra afacerile profitabile. In timp ce altii compenseaza doar prin metode la indemana, Continental Airlines se remarca prin efortul sincer de a se asigura ca poluarea este mentinuta in anumite limite- nu numai la nivelul celor impuse prin lege. Ei au investit mai mult de 16 miliarde $ in ultimii 10 ani pentru inlocuirea intregii flote cu avioane pe baza de combustibili eficienti.
In plus, compania depune eforturi pentru a se asigura ca toate aspectele, de la emisiile de carbon si terminale mai „green” pana la managementul deseurilor sunt monitorizate si planificate zilnic pentru a reduce la minim orice gen de poluare.
 Suncor
Aceasta companie canadiana din domeniul petrolului s-a remarcat prin initiativa sa de a gestiona gazele cu efect de sera si de a dezvolta tehnici de captare a carbonului. Compania s-a aratat intotdeauna preocupata de problema durabilitatii, si s-a implicat activ in gestionarea resurselor de apa si de masurile pentru conservarea biodiversitatii.
Tesco
La mica distanta in urma gigantilor de automobile, avioane si din domeniul petrolului, se afla distribuitorul preferat al britanicilor- Tesco.
Cu magazine cu alimentare pe baza de energie eoliana, matini de distributie cu combustibil bio-diesel si un sistem avansat de reciclare, compania se apropie de pragul stabilit, acela de a reduce consumul de energie la jumatate pana in 2010. In plus, Tesco incearca si reducerea poluarii fonice prin utilizarea trenurilor cuniveluri scazute de polaure si a emisiilor de carbon la toate nivelurile de producere, aprovizionare si vanzare. Mai mult, Tesco isi rasplateste clientii care isi aduc cu ei propriile sacose pentru cumparaturi refolosibile, incurajandu-i sa adopte o atitudine mai „green”.
Alcan
Companie canadiana care se ocupa cu producerea aluminiului, aceasta a intrat pe lista datorita tehnicilor de productie curate si eficiente. Compania a reusit reducerea emisiilor de carbon din cadrul uzinelor sale cu 25% incepand cu 1990, in acelasi timp inregistrand o crestere a productiei cu 40%. Compania este apreciata si pentru eforturile sale constante de a incorpora tehnici de inginerie inovatoare, crescand eficienta si reducand emisiile de gaze cu efect de sera.

Sursa : www.4ecotips.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *