Topul celor mai ecologice masini din Europa in 2012

    0
    39
    Topul celor mai ecologice masini din Europa in 2012

    Comisia Europeana a stabilit pentru 2020 un obiectiv ambitios in cursa pentru reducerea poluarii: emisii CO2de maximum 95 g/km pentru fiecare masina care va fi vanduta din acel an inainte.

    Pana atunci, putem vedea trendul pe plan european gratie studiilor facute de VCD, care au ca rezultat un TOP 10 al celor mai ecologice masini noi puse in vanzare anual.

    In 2012, TOP 10 cele mai ecologice masini din Europa arata astfel:

    1. Volkswagen eco up! (79 g/km – 8,03 puncte)
    2. Lexus CT200h (87 g/km – 7,83 puncte)
    3. Toyota Prius (89 g/km – 7,53 puncte)
    4. Toyota iQ 1.0 VVT-i (99 g/km – 7,43 puncte)
    5. Toyota Prius Plus (96 g/km – 7,38 puncte)
    6. Toyota Auris Hybrid (89 g/km – 7,33 puncte)
    7. Toyota Yaris Hybrid (79 g/km – 7,23 puncte)
    8. Nissan Pixo 1.0 (99 g/km – 7,03 puncte)
    9. Honda Insight (96 g/km – 6,98 puncte)
    10. Honda Jazz Hybrid (104 g/km – 6,98 puncte)

    Dupa cum se poate vedea, chiar daca Volkswagen reusesste sa ocupe prima pozitie a acestui top prin versiunea eco a modelului VW up! (alimentata cu gaz metan), topul este dominat fara drept de apel de japonezi, concernul Toyota avand 6 modele pe primele pozitii, departajate la distanta foarte mica, cinci dintre acestea avand propulsie hibrida.

    De altfel, din cele 10 modele din acest top, 7 beneficiaza de propulsie hibrida benzina-electric, modelulToyota Prius Plus fiind cea mai incapatoare masina ecologica din acest TOP 10.

    Cele mai ”verzi” masini de clasa compacta din Europa in 2012 sunt:

    1. Lexus CT200h
    2. Toyota Auris Hybrid
    3. Honda Insight
    4. Ford Focus 1.6 TDCi ECOnetic
    5. Ford Focus 1.0 EcoBoost
    6. Volvo V40 D2
    7. Skoda Fabia 1.2 TDI GreenLine
    8. Opel Astra 1.7 CDTi ecoFLEX
    9. Peugeot 308 e-HDi FAP 110 EGS6
    10. Renault Megane Coupe dCi 110 eco ENERGY

    In clasa compacta conduc detasat modele japoneze cu propulsie hibrida benzina-electric, dar majoritatea modelelor din acest top beneficiaza de motoare diesel foarte evoluate, cu emisii CO2 mai mici de 100 g/km. O figura foarte buna in ce priveste poluarea redusa face micul motor pe benzina EcoBoost de 1,0 litri de pe Focus.

    Cele mai ”verzi” masini familiste din Europa in 2012 sunt:

    1. Toyota Prius
    2. Toyota Prius Plus
    3. Seat Ibiza ST 1.2 TDI CR Ecomotive
    4. Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline
    5. Skoda Octavia 1.6 TDI Greeline
    6. Renault Megane dCi 110 eco ENERGY
    7. Seat Ibiza ST 1.2 TDI CR
    8. Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greenline
    9. Toyota Verso 1.4 D-4D S-MMT
    10. Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI BlueMotion

    Specialistii VDC au considerat masini familiste acele modele cu cinci locuri si 4 portiere, cu un portbagaj de minimum 400 de litri, o lungime medie de 4,2 metri (care, in general, sunt breakuri bazate pe modele de clasa mica sau compacta), dar si monovolume compacte.

    Daca pe primele pozitii se situeaza masini hibride de la Toyota, in rest 6 locuri sunt ocupate de masini diesel apartinand grupului VW: Seat, Skoda si Volkswagen. De altfel, motoarele diesel ofera cel mai redus nivel de poluare pentru masinile familiste, in afara propulsiei hibride.

    Cele mai ”verzi” masini cu 7 locuri din Europa in 2012 sunt:

    1. Toyota Prius Plus
    2. Volkswagen Touran 1.4 TSI DSG EcoFuel
    3. Renault Grand Scenic dCi 110 eco2 ENERGY
    4. Renault Grand Scenic dCi 130 eco2 ENERGY (Euro 6)
    5. Dacia Lodgy dCi 90 eco2
    6. Volkswagen Touran 1.6 TDI DSG BlueMotion

    La fel ca in cazul familistelor cu 5 locuri, masinile de familie cu 7 locuri se bazeaza, in principal, pe motorizarile diesel – exceptie facand Toyota Prius Plus, cu propulsie hibrida, dar si, surprinzator, VW Touran, cu micul motor turbo 1.4 TSI.

    O surpriza foarte placuta pentru romani este prezenta intr-un astfel de top a noului monovolum Dacia Lodgy, care, gratie motorului 1.5 dCi de 90 CP, se poate lauda cu emisii CO2 de 109 g/km si un consum mediu teoretic de 4,2 litri/100 km. De altfel, motoarele frantuzesti dCi au obtinut punctaje foarte bune, atat cel de 1,5 litri si 110 CP, cat si noul 1.6 dCi de 130 CP.

    Topul masinilor cu cele mai scazute emisii de CO2 in Europa in 2012 arata astfel:

    1. Volkswagen eco up! (79 g/km)
    2. Toyota Yaris Hybrid (79 g/km)
    3. Hyundai i20 1.1 CRDi (84 g/km)
    4. KIA Rio 1.1 CRDi ISG (85 g/km)
    5. smart fortwo coupe 40 kW cdi (86 g/km)
    6. Citroen C3 e-HDi 70 EGS Airdream (87 g/km)
    7. Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic (87 g/km)
    8. Lexus CT200h (87 g/km)
    9. Peugeot 208 e-HDI FAP 68 EGS5 (87 g/km)
    10. Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion (87 g/km)

    Devine clar ca, pentru a obtine emisii CO2 cat mai scazute, producatorii trebuie sa aplice formula ”downsizing” motoarelor conventionale, asa incat acest top e dominat de dieseluri de cilindree redusa, tehnologia motoarelor, dar si proiectarea atenta a altor componente, in special tinand de aerodinamica, ducand la valori ale emisiilor de CO2 sub bariera de 90 g/km.

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here