Topul celor mai eco marci auto, in ochii consumatorilor. Toyota, Honda si Vokswagen conduc clasamentul

Toyota, Honda si Volkswagen sunt percepute a fi cele mai eco marci auto, reiese dintr-un top facut de Interbrands, in urma unui studiu realizat pe 10.000 de respondenti, alesi cate 1.000 din cele mai dezvoltate zece economii mondiale. Oamenii cred despre Toyota si Honda ca sunt mai eco decat sunt de fapt in realitate, in timp ce pozitia Volkswagen este subapreciata. Iata topul complet al marcilor auto.

Pe langa Toyota si Honda, si imaginea eco a celei de-a treia marci japoneze din clasament, Nissan, este supraevaluata de catre public. La polul opus se afla Mercedes-Benz, despre care oamenii cred ca este mult mai putin eco decat este de fapt. In aceeasi situatie se afla si BMW.

Toyota este marca ce ocupa prima pozitie nu doar la categoria auto, ci si in asamblu, incluzand toate cele 50 de marci luate in calcul in studiu. Marca auto japoneza a ocupat pozitia intai si in clasamentul de anul trecut.

Pentru a masura cat de “verde” este o marca, Interbrands ia in calcul doua seturi de criterii:

  • Performanta: Organizatiile trebuie sa demonstreze ca se alimenteaza, produc si distribuie produse si servicii in cel mai responsabil mod fata de mediu.
  • Perceptia: Organizatiile trebuie sa lucreze pentru a-si construi in mod credibil imaginea eco in ochii consumatorilor

Diferenta sau GAP din tabelul de mai jos se refera distanta dintre performanta si perceptie. Astfel, un GAP pozitiv indica faptul ca marca este de fapt mai eco decat o porcepe publicul, iar un GAP negativ inseamna ca imaginea eco a unui brand este supraevaluata de public.

Studiul pe larg, incluzand si alte marci decat cele auto, poate fi accesat AICI.

 

Top marci auto eco 2012 (sursa – Interbrands)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here