Toyota Prius poate fi deja catalogata o „clasica” a masinilor verzi.

    Prius poate fi deja catalogata o "clasica" a masinilor verzi.

    In ritmul in care apare tehnologia, simtim nevoia sa ne raportam deja la un icon al masinilor hibride, si pentru ca pe certificatul de nastere a primului Prius scrie 1997, consideram acesta un motiv suficient.

    A ajuns la cea de-a treia generatie, iar anul acest va primi si un face-lift. Simbolic, spun unii. La exterior, designul este la fel de futurist. Unora place, altora nu – dar isi face treaba: te scoate din anonimat.

    Am incercat inca de la inceput sa testam punctul forte al masinii: consumul. Am resetat computerul de mai multe ori, iar in final am reusit. Victorie! Intr-un ciclu mixt care a combinat traficul urban cu cel de pe soseaua de centura, cu nervii incordati din cauza coloanei care se forma in spate, am reusit sa scoatem un consum de 3,7%. Adica mai putin chiar decat in specificatiile tehnice. Ce-i drept, pentru aceasta performanta a trebuit sa ne obisnuim cu masina cateva zile… Si a fost greu, pentru ca nimic din condusul „traditional” nu se aplica la Prius… Plus ca icon-urile de bord ne cam faceau cu ochiul si deseori te trezeai butonand si uitand de economie…

    Nu va lasati totusi amagiti. Motorul pe benzina dezvolta 99 de cai. Impreuna cu cel hibrid, se ajunge la 136 CP. Daca accesati butonul Power veti obtine o masina chiar pu­ternica, ce va vrea sa se joace sportiv cu dvs., macar pana spre 60 kmh. Nu acesta este insa scopul cu care a fost scos Prius-ul pe piata!

    Noi am testat
    ● Motorizare:  1.8 L VVT-i/99CP
    ● Motorizare: Hybrid Synergy
    ● Cutie: automata
    ● Viteza maxima: 180 km/h
    ● Accelaratie: 0-100 km/h: 10,4 s
    ● Consum: 4.0/4.0/3.8

    News
    GIULIETTA DEVINE VÂRFUL DE LANCE ALFA ROMEO. Ca urmare a cresterii vanzarilor pentru mo­delul Alfa Romeo Giulietta, anul 2011 s-a dovedit a fi cel mai bun din intreaga istorie a marcii in segmentul hatchback, cu vanzari totale de 80.000 de unitati doar in Europa, Alfa Romeo atingand o cota de piata de 1%, fata de 0,8% in anul precedent. Conform statisticilor, cea mai populara cu­loare este Bianco Ghiaccio (35%), nuan­ta cel mai frecvent intalnita in materialele publici­tare. Varsta medie a cum­para­torilor este de 40 de ani, iar 20% sunt femei. In Romania, in anul care a trecut, din 245 de unitati Alfa Romeo, 195 au fost Giulietta.

    VINE CX-5. Noul SUV compact crossover, prezentat de Mazda la salonul auto de la Frankfurt anul trecut, va fi disponibil in Romania incepand cu aceasta primavara. Modelul inglobeaza tehnologiile revolutionare SKYACTIV si este primul automobil al constructorului care prezinta liniile de design ale noului limbaj Kodo, care se traduce prin „sufletul miscarii”. CX-5 va putea fi comandat in patru niveluri de echipare: Emotion, Challenge, Attraction si Revo­lution. Inca de la primul nivel, pachetul de dotari cuprinde sistemul i-STOP si un set complet de sisteme de siguranta pasiva si activa.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *