Toyota Scion xB, masina care castiga bani pentru sofer in timp ce este parcata.

Un nou concept de masini care castiga bani pentru sofer in loc sa il faca sa cheltuiasca cu combustibilul, a inceput sa ia avant Statele Unite.Toyota Scion xB

Cercetatorii americani au prezentat o masina care produce bani pentru sofer, spre deosebire de cele clasice care necesita investitii permanente, de combustibil si service.

Toyota Scion xB a fost vazuta pentru prima oara la intalnirea anuala a „American Association for the Advancement of Science”, fiind prima masina electrica care va fi legata la reteaua electrica, aducand bani, in mod constant, proprietarului.

„Este primul concept al unei masini conectate la reteaua electrica”, a declarat Ken Huber, director la PJM Interconnection, responsabil cu supravegherea dezvoltarilor tehnologice in domeniul energiei electrice.

Vehiculul patratos Scion a fost ales de cercetatori pentru a introduce conceptul V2G (vehicle-to-grid), care deja a inceput sa prinda in Statele Unite si restul lumii.

Masini hibride care folosesc electricitate si combustibil normal pentru stocarea de energie in baterii exista deja in Statele Unite. Acum nu mai ramane decat modernizarea liniilor de productia a tuturor masinilor electrice pentru a beneficia de serviciul V2G.

„Aceasta facilitate face ca masina sa fie folositoare nu numai cand este condusa, dar si atunci cand este parcata, atata timp cat nu vei uita sa o bagi in priza”, a declarat seful proiectului V2G, de la Universitatea din Delaware.

O masina V2G este conectata la internet cu ajutorul unei legaturi speciale, prin reteaua electrica, si trimite un semnal de la computer catre un server central. Serverul functioneaza ca un intermediar intre proprietarul masinii si managementul companiilor producatoare de energie electrica care incearca sa pastreze productia la un nivel constant.

Cand reteaua electrica are nevoie de mai multe resurse din cauza cererii, companiile de energie folosesc centrale electrice, care in Statele Unite sunt adeseori pe baza de carbune, fiind destul de daunatoare mediului, potrivit discovery.com. In esenta, companiile de electricitate vor cumpara de energie inapoi de la utilizatorii sai.

Cand V2G-urile vor deveni suficient de raspandite, puterea necesara ar putea fi obtinuta de la milioane de masini, parcate in garaje si conectate la prize, impactul asupra mediului fiind mult mai mic decat in cazul centralelor electrice clasice.

Sursa: Realitatea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *