Uleiurile, nucile si alunele iti scad colesterolul

17 Oct 2007 Comenteaza pe Forum Trimite prin Email


Acestea contin substante denumite fitosteroli care pot reduce riscul de cu 20%.

Fitosterolii se gasesc in mod natural in fructe, si uleiuri. Doua grame pe zi din acesti compusi te pot ajuta sa reduceti nivelul colesterolului cu aproximativ 10% in doua saptamani. Totodata, riscul de a avea boli de inima scade cu 20%, afirma Joseph Keenan, profesor la University of Minnesota, citat de site-ul MSNBC.com.

Consuma cinci fructe si legume zilnic

Un care sa contina zilnic fructe si legume te poate ajuta sa-ti mentii inima sanatoasa. “Mananca zilnic minimum cinci fructe sau legume proaspete. Fitosterolii se mai gasesc si in nuci, alune, ulei extravirgin. Unele surse sunt foarte bogate in fitosteroli si se gasesc si in combinatii cu alti compusi care le pot creste sau scadea efectul”, explica profesor doctor Gheorghe Mencinicopschi, directorul din Bucuresti.

Studiile arata ca alimentele naturale nu contin o cantitate suficienta de fitosteroli ca sa actioneze asupra colesterolului. De exemplu, o lingurita de ulei de porumb, cea mai buna sursa de fitosteroli, contine doar 0,13 grame din aceasta substanta.

Prin urmare, specialistii iti recomanda sa consumi si alimente fortifiate, cum ar fi unele tipuri de branza, lapte, suc de portocale sau paine. “Consuma aproximativ 1 gram de fitosteroli la micul-dejun si inca unul la cina”, te sfatuieste Cyril Kendall, cercetator la University of Toronto.

Nu toate alimentele fortifiate cu fitosteroli sunt si sarace in calorii. Prin urmare, daca mananci astfel de produse, incearca sa reduci numarul de calorii din alte produse. Ca sa scazi si mai mult riscul de a suferi de boli de inima, asociaza alimentele bogate in fitosteroli cu unele care contin si fibre.

Adauga in meniu morcovi sau dovlecei

Fitosterolii sunt recomandanti in special celor cu un nivel al colesterolului usor ridicat (200-239 -colesterol total sau 130-159 LDL-colesterol rau). Daca nivelul este si mai ridicat (peste 240 sau peste 160 LDL), medicii iti vor spune daca ai nevoie de fitosteroli sau de care scad nivelul colesterolului ori de o combinatie intre cele doua.

Oamenii de stiinta nu stiu cu siguranta daca fitosterolii sau alimentele fortifiate cu aceste substante sunt recomandate si gravidelor sau copiilor, motiv pentru care acestia ar trebui sa le evite.

In plus, unele studii au aratat ca fitosterolii pot interfera cu absorbtia anumitor carotenoide, precum betacarotenul, pe care organismul le foloseste pentru producerea vitaminei A. Daca mananci fitosteroli, completeaza-ti meniul si cu cateva legume bogate in betacaroten, precum morcovii, cartofii dulci si dovleceii.

Sursa: Evenimentul Zilei


Urmareste EcoMagazin.ro pe FaceBook



Pentru mai multe informatii boli de inima, calorii, cercetari alimentare, fructe si legume, Institutului de Cercetari Alimentare, legume, medicamente, meniu, morcovi, portocale, aboneaza-te gratuit la Noul Newsletter EcoMagazin, personalizat pentru tine!

Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci alatura-te si tu celor peste 7500 de membri care s-au inscris deja in EcoSapiens si hai sa ne cunoastem pe forumul ecologistilor. Intrebarile si comentariile tale sunt binevenite.

Recomandari la acest articol CE a tirmis aviz Romaniei si Ungariei sa implementeze corect legislatia cu privire la protejarea habitatului pasarilor salbatice
31 Mai 2012

CE cere României şi Ungariei să asigure protejarea habitatului păsărilor sălbaticeComisia Europeana a decis, joi, 31 mai, sa trimita Romaniei un aviz motivat aditional, iar Ungariei un aviz motivat in care le cere celor doua tari membre sa implementeze corect legislatia cu privire la protejarea habitatului pasarilor salbatice. Romania si… Citeste mai departe»

Laptele natural de la particulari, mai sanatos decat cel pasteurizat
31 Mai 2012

Laptele natural de la particulari, mai sănătos decât cel pasteurizatBeneficiile laptelui sunt de necontestat. Laptele natural de vaca constituie o sursa importanta de calciu si proteine, in dieta unei persoane. Din pacate, foarte multe produse lactate care ajung in magazine contin diferiti aditivi alimentari, unii dintre ei periculosi pentru… Citeste mai departe»

Copiii sunt invitati la ferma-scoala din Cornatel, de ziua lor
31 Mai 2012

Copiii sunt invitaţi la ferma-scoala din Cornăţel, de ziua lorFerma-Scoala Cornatel, in colaborare cu Ansamblul “Junii Sibiului”, Scoala Populara de Arte Sibiu si Asociatia “Prietenii Mocanitei” va invita sambata, 2 iunie, la un party in aer liber organizat cu ocazia Zilei Internationale a Copilului. Ferma Scoala Cornatel este situata… Citeste mai departe»