Ultima varianta a taxei auto – dezbatere publica

Cat suntem dispusi sa platim pentru poluarea mediului si cum va arata varianta finala a taxei auto? Aceasta a fost tema principala a audierii publice de joi de la Palatul Parlamentului.

Fata in fata au stat reprezentantii Guvernului si cei ai Societatii Civile.

Poluatorul plateste – acesta este principiul dupa care se ghideaza initiatorii celei de-a treia variante a legii privind taxa de inmatriculare. Se taxeaza atat emisiile poluante cat si noxele.

La motorizarile Euro 4 sau Euro 3, taxa va fi calculata in functie de dioxidul de carbon, in proportie de 30 la suta si de noxele emise, in proportie de 70 la suta. Exceptate de la plata taxei vor fi automobilele cu Euro 5, cele hibride si electrice, precum si cele achizitionate de fundatii de utilitate publica, sindicate, etc. In majoritatea cazurilor, nivelul taxei va fi mai mic decat cel stabilit anul trecut, media acestei scaderi fiind de 30%. Taxa va creste la masinile de capacitate cilindrica mare (creste cu cat masina polueaza mai mult) si scade in functie de vechimea autoturismului.

Rezultatele audierii publice de, joi, se vor concretiza intr-un raport de sinteza care va contine toate recomandarile si opiniile participantilor.

Guvernul va primi raportul in termen de o saptamana dupa care va decide daca ia sau nu in considerare concluziile audierii publice, apoi va stabili forma finala a legii.

Sursa: TVR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *