Unic in lume: Primul pod circular suspendat destinat bicicletelor

0
85
Unic in lume: Primul pod circular suspendat destinat bicicletelor
Unic in lume: Primul pod circular suspendat destinat bicicletelor

In Olanda sunt mai multe biciclete decat locuitori, iar in Amsterdam 70% din calatorii se fac pe bicicleta. Au o deviza clara: „Nu suntem biciclisti, suntem olandezi”. Nu e ca in cazul masinilor, nu vor sa le aiba pe cele mai scumpe si cele mai moderne cu accesorii de ultima generatie, ci vad in bicicleta un vehicul cu ajutorul caruia se pot deplasa in siguranta.

Iar dragostea olandezilor pentru bicicleta este intretinuta si de autoritati de zeci de ani. Localnicii din Eindhoven anunta primul pod circular suspendat destinat exclusiv biciclistilor. Acesta, proiectat de o echipa de specialisti de la ipvdelft, face legatura din Veldhoven si Meerhoven si are dimensiuni impresionante: 70 de metri are inaltime pilonul central, sunt 24 de cabluri de otel de sustinere si s-au folosit in jur de 1.000 de tone de otel. Podul isi doreste sa-i ajute pe biciclisti sa evide o mare intersectie.

Cum au ajuns atat de populare bicicletele in Olanda

Inainte de Al Doilea Razboi Mondial, in Olanda se circula la fel de mult cu bicicleta. Totul a inceput sa se schimbe in anii `50, cand masinile au inceput sa devina tot mai populare. Insa olandezii au observat ca lucrurile au inceput sa se schimbe in rau si multi au sarit bordura si au revenit la bicicleta. Mai exact, numarul mare de accidente rutiere i-au facut sa aiba o usoara repulsie fata de masini. In 1971, mai mult de 3.000 de oameni au fost ucisi de automobile, iar dintre victime 450 erau copii.

Imediat s-a format si o campanie sociala, care a purtat numele „Opriti Uciderea Copiilor”, inspirat dupa titlul unui articol scris de un jurnalist care si-a pierdut copilul intr-un accident de masina.

Olandezii au inceput sa renunte la masini si din cauza crizei petrolului din Orientul Mijlociu, care a avut loc in 1973. Atunci s-au oprit exporturile de petrol catre Statele Unite si Europa de Vest. Atat aceasta criza, cat si campania sociala au pus presiune pe guvernul olandez de atunci, care a inceput sa dezvolte pistele pentru biciclete, cu marcaje, luminate si foarte largi pentru a permite depasirea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here