Unilever reduce continutul de sare ca parte a Planului pentru Stil de Viata Durabil

0
74
Unilever reduce continutul de sare ca parte a Planului pentru Stil de Viata Durabil
Unilever reduce continutul de sare ca parte a Planului pentru Stil de Viata Durabil

Unilever a redus continutul de sare din produsele sale si va continua sa faca acest lucru pana va atinge nivelul recomandat de organizemele internattionale din domeniu. „Obiectivul nostru este sa reducem in continuare nivelul de sare pentru a-i ajuta pe consumatorii din Romania sa ajunga la o cantitate maxima de sare de 5g/zi, potrivit recomandarilor organizatiilor internationale din domeniul nutritiei. Ne-am propus sa reducem, in medie, cu inca 15 – 20% cantitatea de sare din produsele noastre, in perioada 2015 – 2020, potrivit obiectivelor fixate la nivel global”, se arata intr-un comunicat al companiei.

In Romania, prin Federatia Patronala Romana din Industria Alimentara ROMALIMENTA, din care face parte si Unilever ca membru fondator, a incheiat un parteneriat cu Ministerul Sanatatii prin care si-a luat anagajamentul sa reduca cantitatea de sare din produsele companiilor membre.

Biogaz din deseurile rezultate in urma productiei

Unilever a semnat un parteneriat cu Grupul Genesis Biopartner, prin care isi ia angajamentul sa livreze, pentru a fi transformate in energie, toate deseurile provenite din alimentele expirate de la depozitul Unilever din Aricestii Rahtivani, Judetul Prahova. Astfel, produsele alimentare expirate (margarina, inghetata, mustarul, maioneza, ketchup-ul) sunt transformate in energie regenerabila.

Produsele Unilever sunt transformate in biogaz si, ulterior, in energie regenerabila, in cogenerare, in cadrul primei statii romanesti construite la Filipestii de Padure, in Judetul Prahova, de catre Grupul Genesis Biopartner. Statia proceseaza zilnic o cantitate de 50 de tone de substrat organic si produce energie regenerabila (electrica si termica). Energia electrica este livrata in reteaua nationala si energia termica (abur si apa calda), catre un consumator local.

Zero deseuri in urma procesului de fabricatie

Incepand cu anul 2013, fabrica Unilever de la Ploiesti este una dintre unitatile de productie care trimite zero deseuri catre groapa de gunoi in urma proceselor de productie, in urma unui proiectcare a vizat reducerea si reciclarea deseurilor periculoase si nepericuloase.

Deseurile nepericuloase – deseuri de ambalaje din plastic, hartie/carton, lemn, metal si deseurile menajere – se valorifica, de exemplu, prin reciclare, compostare sau ardere cu recuperare de energie. De asemenea, deseurile periculoase nu afecteaza mediul prin depozitare, deoarece sunt valorificate prin reciclare sau producere de energie (ex. producere de combustibil bio).

Eliminarea grasimilor trans si reducerea grasimilor saturate

Unilever s-a angajat si sa elimine pana la finalul anului 2012 grasimile trans provenite din uleiuri partial hidrogenate din toate produsele sale, la nivel global, obiectiv atins inainte de termen. Mai mult, margarinele tartinabile de noua generatie contin mai putin de 33% grasimi saturate si cel putin 15% acizi grasi esentiali Omega 3 si Omega 6.

Planul pentru un Stil de Viata Durabil, la 3 ani de la lansare

Compania Unilever a anuntat rezultatele bune pentru primii trei ani de la momentul lansarii Planului Unilever pentru un Stil de Viata Durabil si va extinde obiectivele sale pentru a avea un impact si mai mare la nivel global.

Unilever lucreaza pentru a indeplini obiectivul major de dublare a cifrei de afaceri pana in 2020, in timp ce isi injumatateste amprenta de mediu si creste impactul social pozitiv al brandurilor sale.Toti cei trei piloni ai Planului pentru un stil de Viata Durabil au avut rezultate bune in trei ani, in special in zonele pe care le controleaza in mod direct – materii prime, productie, transport, inovatii. Unilever si-a propus: imbunatatirea sanatatii si a bunastarii a peste un miliard de oameni, procurarea in proportie de 100% de materii prime sustenabile si injumatatirea impactului asupra mediului a produselor, de-a lungul intregului lant valoric.

Unilever crede in schimbarea pe care o pot aduce companiile si cauta constant solutii pentru rezolvarea acestor probleme. „In ultimul an, am imbunatatit activitatile care sa ne ajute sa crestem sustenabil mai repede si am analizat in detaliu fiecare categorie de produse si fiecare departament din companie. Planul Unilever pentru un Stil de Viata Durabil a fost extins cu propuneri mai consistente si activitati in zona imbunatatirii calitatii vietii”, se mai arata in comunicatul companiei.

Despre companie

Unilever, unul dintre cei mai puternici jucatori de pe piata bunurilor de larg consum din Romania, este cunoscut pentru portofoliul sau de marci in care sunt incluse Dero, Omo, Cif, Domestos, Coccolino, Dove, Radox, Rexona, Axe, Clear, Signal, Delma, Rama, Becel, Delikat, Knorr, Hellmann’s, Algida, Lipton. Unilever este prezent in Romania din anul 1995. De atunci a investit aproape 125 milioane euro, fiind unul dintre cei mai importanti investitori din Romania.

Unilever este reprezentat pe piata romaneasca de catre doua companii: Unilever South Central Europe – care coordoneaza din Bucuresti operatiunile de marketing si vanzari in Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Moldova si Kosovo – si Unilever Romania, compania care gestioneaza operatiunile de productie desfasurate pe platforma industriala de la Ploiesti.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here