expeditia verde
expeditia verde

Proiectul Expeditia Verde a constat intr-o competitie online si offline intre intre 4 dintre cei mai importanti bloggeri din Romania, in 4 dintre cele mai mari orase ale Romaniei. In perioada 3 iunie – 17 iulie, site-ul a fost vizitat de peste 5.000 de vizitatori unici, s-au inscris 772 de sustinatori si au fost inregistrate peste 800 de comentarii.

Agentie: Graffiti Public Relations
Client: Renault Romania
Perioada desfasurarii campaniei: 3 iunie 2011 – 11 iulie 2011
Obiectiv: Comunicarea initiativelor Renault din cadrul platformei Renault Eco2.

Media
Platforma online, www.expeditia-verde.ro, dezvoltata de agentia Kaleidoscope, bloguri (ai celor 4 concurenti: www.chinezu.eu, www.andreicrivat.ro, www.mariussescu.ro, www.eftimie.net si ale sustinatorilor acestora), cont de Facebook al campaniei: www.facebook.com/expeditia.verde, conturile de Facebook si Twitter ale bloggerilor concurenti, site-ul www.renault.ro, campanie de Facebook Ads, campanie de Google AdWords, canal de Youtube(www.youtube.com/user/ExpeditiaVerdeRo).

Strategie
Campania a demarat pe 5 iunie, de Ziua Internationala a Mediului, si a cuprins activitati online si offline.

Pentru a construi un dialog cu partenerii si publicul interesat de tematica eco, au fost alesi patru lideri de opinie din social media, din 4 orase importante ale Romaniei (Bucuresti, Brasov, Timisoara, Iasi), care au oferit relevanta locala temei.

Mecanismul campaniei
Expeditia Verde a presupus un nou pas al Renault in comunicarea platformei Renault Eco2, o competitie desfasurata online si offline, in 4 dintre cele mai mari orase ale Romaniei.

In perioada 13 iunie – 11 iulie 2011, Cristian “Chinezu” Birta (Bucuresti), Andrei Crivat (Timisoara), Ovidiu Eftimie (Brasov) si Marius Sescu (Iasi) au trecut prin 4 probe:
– indexarea parcurilor si a spatiilor verzi din orasele reprezentate
– descoperirea a cat mai multor elemente eco
– cartarea unei zone alaturi de Let’s Do It, Romania!
– parcurgerea unui EcoQuest.

Proiectul a debutat pe 5 iunie, cand pe cele 4 bloguri s-au regasit angajamentele concurentilor de a adopta un comportament eco in urmatoarea perioada.
Pentru inceput, acestia au facut cunostinta cu partenerii de expeditie – cele 4 Renault Clio – si au primit lectii de eco-driving de la reprezentantii Renault.

Modelul Renault Clio este recunoscut pentru consumul scazut de carburant necesar si pentru emisiile reduse de CO2. Primele incercari de a conduce eco au fost transformate in continut video si postate pe blogurile concurentilor.

Startul competitiei s-a dat pe 13 iunie si activitatea bloggerilor concurenti a putut fi urmarita pe platforma online www.expeditia-verde.ro.

Activitatea online si offline atat a celor 4 bloggeri, cat si a sustinatorilor, a fost contorizata cu ajutorul unui Ecometru, o aplicatie prin care erau contorizate toate activitatile bloggerilor si care a avut rolul de a calcula numarul total de puncte pentru fiecare concurent.

Punctajul fiecarui blogger a fost calculat in functie de 3 parametri: implicarea fanilor (care puteau sa se inscrie ca sustinatori, sa ofere solutii la rezolvarea probelor prin intermediul comentariilor, sa participe la actiunile offline ale campaniei), rezolvarea taskurilor (elementele identificate, poze, video si text uploadate pe platforma online etc.) si consumul mediu de carburant.

Pe 11 iulie, campionul eco al competitiei a fost declarat Marius Sescu, cel care a avut cel mai mic consum, 4,72 litri/100 km, si a adunat cele mai multe puncte pe parcursul celor 4 probe, 686 puncte. Datorita celor 250 de fani care s-au inscris ca sustinatori, reprezentantul Iasiului a reusit sa indexeze 30 de parcuri si 24 de elemente eco in orasul sau si sa adune cel mai mare numar de voluntari la actiunea de cartare realizata in parteneriat cu Let’s Do It, Romania!

Rezultate
In perioada 3 iunie – 17 iulie, site-ul a fost vizitat de peste 5.000 de vizitatori unici, s-au inscris 772 de sustinatori si au fost inregistrate peste 800 de comentarii.

Pe langa implicarea celor 4 bloggeri pe propriile bloguri si conturi de retele sociale, au mai fost postate peste 30 de blog entry-uri ale sustinatorilor si peste 50 de update-uri pe Facebook, iar activitatea pe Twitter a totalizat peste 100 de postari continand hashtagul #expeditiaverde.

Alaturi de cele 74 aparitii in mass-media, atat scrise (publicatii nationale si locale), cat si online, vizualizarile paginii de Facebook si a canalului de Youtube, campania a adunat aproape 3 milioane de impresii.

Extra info

Expeditia Verde face parte din platforma de comunicare Renault Eco2, semnatura dezvoltata in 2007, prin intermediul careia Renault isi anunta angajamentul public de a produce si comercializa vechicule ecologice si ergonomice.

La realizarea acestei campanii, au participat reprezentantii Renault: Dora Pasare – Brand si PR Manager Renault, Monica Minca – PR Officer Renault, Ioana Stirbu–Responsabil Internet si CRM Renault.

Din partea agentiei Graffiti Public Relations, echipa care a realizat aceasta campanie este formata din: Bogdan Tomoiaga – Group PR Manager, Laura Toma – PR Assistant, Ileana Ghita – Digital Consultant, Sergiu Petre – PR Executive, Maria Galan – PR Assistant, iar din partea Kaleidoscope: Alex Cofaru – Account Manager, Vlad Ciocan – Project Manager, Csaba Nacu – Art Director, Mihnea Belcin – Senior Programmer, Dan Petru – Flash Programmer.

Graffiti PR este agentie a grupului BBDO Romania, parte a Omicom – reteaua nr. 1 de comunicare din lume. Graffiti PR numara in prezent 20 specialisti in PR, care furnizeaza clientilor agentiei servicii de corporate PR, brand PR, managementul situatiilor de criza, servicii de comunicare pentru managementul schimbarii, CSR si public affairs. Printre clientii agentiei se numara: Automobile Dacia, British American Tabacco, Bayer Schering Pharma, Comisia Europeana, Contrast Management Consulting and Training, Egger, Fundatia Erste, Nestle Romania (Maggi, Nesquik, Nescafe), Nokia Siemens Networks, Oracle, P&G Romania, Petrom, Renault, UPC Romania, Wrigley, 7 Spice.
Kaleidoscope este agentia digitala de creatie a grupului BBDO Romania. Motivata de ambitia de a crea idei interactive si relevante pentru consumatori, cu impact semnificativ asupra modului in care acestia percep si se raporteaza la branduri, Kaleidoscope are in portofoliul de clienti: Philips, Dacia, Bayer, Pepsi, UNIQA, Skittles.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here