Verde pentru angajati, pentru clienti si pentru mediu

Verde pentru angaja?i, pentru clien?i ?i pentru mediu
Verde pentru angajati, pentru clienti si pentru mediu
Verde pentru angajati, pentru clienti si pentru mediu

Fiind o companie cu o retea dezvoltata pe intreg teritoriul tarii, Orange are o influenta asupra mediului in care isi desfasoara activitatea. Politica de mediu a companiei este sustinuta de actiuni concrete, interne si externe, pentru a oferi angajatilor, clientilor si comunitatii in care activeaza toate premisele pentru un mediu inconjurator mai bun.

Printre primele initiative „verzi”, demarate incepand cu anul 2005, se numara programul de colectare si reciclare a hartiei, a plasticului, a cartuselor de imprimanta si a altor echipamente de retea, „inverzirea” parcului auto prin inlocuirea autoturismelor cu unele mai putin poluante, inchiderea automata a calculatoarelor si reducerea consumului de energie electrica din retea.

Dintre initiativele interne, unul dintre cele mai indragite programe pentru protejarea mediului inconjurator este „Biciclete cu cravata”, desfasurat in parteneriat cu Green Revolution. Mai exact, din 2010 angajatii Orange au la dispozitie biciclete pe care le pot folosi pentru a parcurge drumul de acasa la birou, pentru a merge la intalniri sau in pauza de masa. Initial proiectul a inclus doua centre din Bucuresti de unde se puteau inchiria bicicletele gratuit, iar din 2011 s-a extins la un al treilea sediul din capitala, precum si in Cluj Napoca si Timisoara.

Fiecare centru are intre 5 si 15 biciclete care pot fi utilizate de catre angajati. In primul an bicicletele au fost folosite de peste 800 de ori, de aproximativ 200 de angajati, cifrele crescand progresiv de la an la an. Pe langa aceasta initiativa „verde” a companiei in care se implica in mod direct, angajatii participa frecvent si la actiuni de reimpadurire sau ecologizare a spatiilor verzi din diverse orase din tara. „Ni s-a intamplat deseori sa lansam proiecte care au fost initiate de catre colegi. Unul dintre acestea a fost campania «Plastic is not fantastic» , propusa de catre colegii din departamentul Juridic – o initiativa interna ce a avut ca prima componenta constientizarea efectelor negative ale plasticului nereciclat si o a doua componenta, cea colectare si reciclare a plasticului”, spune Veronica Dogaru, Corporate Communication Manager. De altfel, angajatii Orange pot inscrie ei insisi actiuni de voluntariat la care doresc sa participe cu sprijinul companiei pe platforma interna de voluntariat.

Tot pentru protejarea mediului, mai ales pentru reducerea consumului de CO2, la finalul anului 2009, compania a inceput procesul de inlocuire a autovehiculelor din flota proprie cu noi modele care consuma mai putin combustibil si emit cu 30% mai putin dioxid de carbon decat cele vechi. Astfel, au fost inlocuite automobile cu motorizare pe benzina de 2 litri si emisii de CO2 de 198 g/ km cu automobile cu motor diesel de 1,8 litri si emisii de CO2 de 139 g/km. Totodata, in ultimii ani, parte din echipamentul de retea a fost inlocuit pentru a reduce consumul de energie. Un exemplu relevant este proiectul de inlocuire a aparatelor de aer conditionat existente in retea cu unele mai performante bazate pe tehnologie free-cooling. Cele noi consuma mai putin cu pana la 5.000 kw/an si reduc emisiile de CO2.

„Protejarea mediului inconjurator va ramane unul dintre principiile Orange de responsabilitate sociala si vom avea in plan astfel de proiecte si in viitor. Fie ca vorbim de produse si servicii dedicate, de programe pe care le vom sustine prin sponsorizari sau voluntari sau de actiuni interne, obiectivul nostru ramane acelasi, de a controla si a reduce impactul asupra mediului”, adauga Veronica Dogaru.

Buy Back pentru telefoane

Prin programul Buy Back, compania Orange ofera vouchere de reducere de pana la 350 de euro pentru telefonul vechi al clientului, voucher ce poate fi folosit pentru cumpararea de telefoane sau accesorii noi. Cum functioneaza programul? Daca valoarea telefonului functional este pana in 10 euro, se ofera o reducere de 10 euro pentru abonamentele individuale pentru noul telefon cumparat impreuna cu activarea sau prelungirea contractului pe 24 de luni. Din 7 aprilie exista si o oferta speciala pentru smartphone-urile aduse de clienti prin programul Buy Back, respectiv la cumpararea unui smartphone 4G se aplica o reducere suplimentara de 30 de euro, iar pentru achizitia iPhone 5C/5S sau Blackberry, o reducere suplimentara de 50 de euro fata de evaluarea telefonului. Proiectul BuyBack a inceput in 2010, iar in 2013 numarul telefoanelor colectate a crescut cu peste 60% comparativ cu numarul celor din 2012. De asemenea, telefoanele care nu mai sunt in stare de functionare sunt colectate si se recicleaza in conformitate cu normele in vigoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *