Victorie stiintifica: producatorii auto renunta la benzina

    Benzina lasa tot mai mult loc in rezervor pentru alternative ecologice. Dieselul, biodieselul, bateriile sau hidrogenul vor pune pe roate autoturismele viitorului.

    Esapamentul e asumat de ani buni ca fiind un dusman colectiv pentru omenire, iar retetele uimitoare pentru a inlocui benzina curg si ele de ceva vreme, chiar daca la inceput mai timid, dinspre mai-marii producatori de automobile. Pina la marea inlocuire, masinile pe baza de benzina se vind insa mai bine ca niciodata. Ultimele date care pledeaza pentru scoaterea cit mai urgenta din uz a acestui combustibil par sa-i fi convins insa destul de mult pe reprezentantii industriei constructoare. Cele mai recente inovatii tehnologice, pretul tot mai crescut al benzinei si eterna criza a mediului ii imping pe acestia spre adoptarea urgenta a unor sisteme hibride de alimentare, din care nu lipsesc dieselul, gazul natural sau electricitatea, relateaza popsci.com. Cu toate acestea, Joshua Cunningham, program manager in cadrul Universitatii din California, pronosticheaza ca benzina va ramine totusi dominanta cel putin pina in 2050.

    Popsci.com a incercat, totusi, sa traseze o harta a continutului rezervoarelor, asa cum va arata aceasta peste 20 de ani. Desi se estimeaza ca in 2027 benzina va detine 35% din piata, alternativele monitorizate de publicatia online lasa loc de sperante pentru alte solutii. Bateriile reprezinta una dintre cele mai „curate” surse de energie, chiar daca puterea lor inca mai lasa loc pentru imbunatatiri. General Motors s-a ambitionat sa exploateze aceasta oportunitate, iar rezultatul se numeste Chevy Volt. Masina este proiectata sa ruleze pe baza de electricitate, aceasta putind fi reincarcata fie de la o priza externa, fie de la un motor pe benzina aflat la bord. Hibrizi care combina motoare propulsate de baterii cu motoare cu combustie interna au mai fost deja dezvoltati de companii precum Honda, Toyota sau Ford. Printre bolizii care au ales sa rulez exclusiv pe baza de electricitate, cum este cazul lui Tesla Roster, pariul este mai dificil, din cauza tehnologiei limitate atunci cind vine vorba de baterii. Totusi, pina in 2027 se crede ca masinile alimentate in acest fel vor ocupa 30% din piata.

    O revenire spectaculoasa la pompele de la statiile de realimentare o are dieselul. Si asta dupa ce ecologistii au salutat introducerea pe piata a unui diesel cu o concentratie redusa de sulfuri, care este mult mai putin murdar si care diminueaza zgomotul produs. Viitoarele modele Bluetec semnate Mercedes au imbratisat deja ideea, fiind dotate cu un rezervor de uree, un aditiv care transforma oxizii de nitrogen in nitrogen si apa, substante total cuminti fata de mediu. Volkswagen, Audi si Chrysler au anuntat la scurt timp ca vor face intocmai precum cei de la Mercedes, care va adauga 1.000 de dolari la pretul initial al automobilului o data cu aceasta miscare. Cumparatorii isi vor rascumpara insa investitia in maximum trei ani. Peste 20 de ani, cota dieselului pe piata de carburanti va ajunge la 20 de procente.

    Sursa: Cotidianul

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *