„Vino cu televizorul vechi si primesti reducere pentru unul nou!”

Astfel de promotii, asemanatoare sistemului buy-back de la masini si folosite initial timid pentru cateva electrocasnice, s-au extins rapid pentru aproape orice aparat electric.
electrocasnice
Ideea a fost imbratisata de comerciantii care spera sa-si recastige clientii pe care i-au pierdut odata cu izbucnirea crizei.

Peste 50% dintre romani folosesc electronicele pana cand acestea se strica. In Romania, durata medie de utilizare a electrocasnicelor mari depaseste 13 ani.

Romania este codasa in Europa la capitolul schimbarea electrocasnicelor vechi. Mai bine de jumatate din populatie repara masinile de spalat si televizoarele pana cand nici cel mai bun electrician nu mai are ce sa le faca.

Frigiderele noi consuma o treime din energia necesara functionarii unui frigider din 1990. Inlocuirea unui frigider vechi de 10 ani cu unul nou, din clasa A+, poate reduce consumul de energie cu pana la 45%.

Se pune desigur problema banilor, dar multi nu stiu ca leii investiti intr-un frigider nou ar putea fi recuperati din facturi, pentru ca cel vechi consuma de doua ori mai mai multa energie.

Ca sa ii incurajeze pe romani sa cumpere aparate noi, producatorii de electrocasnice au lansat campanii peste campanii.

Cei care vor sa-si ia o combina frigorifica, o plasma, un aspirator sau un robot de bucatarie primesc reduceri de 15- 20% daca aduc un aparat vechi.

Pe langa reducerea costurilor, innoirea electrocasnicelor prin sistemul buy-back inseamna si reciclare corecta. Si aici stam foarte prost.

UE ne cere sa colectam 4 kilograme pe cap de locuitor anual, ori noi nu strangem nici macar unul singur de aparatura electronica.

Sursa: Stirile PRO TV

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *