Vitamina D reduce riscul decesului din caza cancerului de colon
9 Dec 2007 Comenteaza pe Forum Trimite prin Email
WASHINGTON - Persoanele cu valori ridicate ale vitaminei D in sange sunt mai putin susceptibile decesului ca urmare a cancerului colorectal.
A declarat un grup de cercetatori saptamana trecuta; totusi, vitamina nu pare sa afecteze ratele mortalitatii si in cazul altor tipuri de cancer.
Mai multe studii au descoperit ca un consum ridicat de vitamina D are efecte protectoare impotriva cancerului si a altor suferinte.
O echipa condusa de epidemiologul de la Institutul Oncologic National (“National Cancer Institute”) Michal Freedman a cautat sa determine daca vitamina D poate reduce sansele unei persoane de a muri din cauza a diferite tipuri de cancer.
Cercetatorii au monitorizat 16.818 persoane care s-au inscris intr-un studiu privind sanatatea organizat de guvernul american la nivel national intre anii 1988 si 1994, urmarind aceste persoane pana in anul 2000. Dintre acestia, 536 au murit de cancer.
Participantilor li s-au recoltat mostre de sange pe care cercetatorii le-au folosit pentru a determina valorile vitaminei D din sangele acestora.
S-a descoperit ca persoanele care au prezentat valori mai ridicate ale vitaminei D la inceputul studiului s-au bucurat de un risc redus cu 72% de a muri de cancer colorectal in comparatie cu cele care au prezentat cele mai scazute valori ale vitaminei D, au raportat cercetatorii in “Journal of the National Cancer Institute”.
Organismul produce vitamina D atunci cand pielea este expusa razelor solare. Nu exista multe alimente care sa fie imbogatite in mod natural cu aceasta vitamina. Ea se gaseste in pestele gras precum somonul, laptele fiind si el adesea fortificat cu aceasta vitamina.
Cercetatorii nu au descoperit nicio legatura intre valorile vitaminei D din sange si riscul global de a muri de cancer, inclusiv cancer pulmonar, cancer al prostatei, cancer mamar, limfom non-Hodgkin si leucemie.
“Nu am gasit nicio legatura intre nivelurile circulante ale vitaminei D si mortalitatea totala datorata cancerului. Si acest lucru s-a confirmat atat in cazul femeilor, cat si al barbatilor, al grupurilor rasiale si al celor etnice deopotriva,” a spus Freedman intr-un interviu acordat prin telefon.
“Partea despre cancerul colorectal este se potriveste cu alte cateva studii si este intriganta,” a adaugat ea.
Cancerul colorectal se refera la cancerul care incepe in colon sau rect. Ucide aproximativ 50.000 de oameni anual numai in Statele Unite.
Cercetatorii au declarat ca cercetarile anterioare au aratat ca vitamina D ar putea avea capacitatea de a oferi protectie impotriva cancerului, si anume sa reduca cresterea tumorii si sa induca moartea celulelor canceroase.
Institutul National pentru Cancer (INC) face parte din Institutiile Nationale de Sanatate (INS).
Expertii INS Cindy Davis si Johanna Dwyer, intr-un editorial care insoteste studiul, au notat ca vitamina D este cel mai bine cunoscuta pentru intarirea oaselor si prevenirea rahitismului, o boala care cauzeaza oase moi si slabe la copii.
Sursa: Epoch Times
Urmareste EcoMagazin.ro pe FaceBook
Pentru mai multe informatii alimentatie sanatoasa, cancer, limfom, sange, sangele, vitamina D, aboneaza-te gratuit la Noul Newsletter EcoMagazin, personalizat pentru tine!
Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci alatura-te si tu celor peste 7500 de membri care s-au inscris deja in EcoSapiens si hai sa ne cunoastem pe forumul ecologistilor. Intrebarile si comentariile tale sunt binevenite.
Recomandari la acest articol
Gratarul creste riscul de cancer
5 Dec 2007
Femeile care consuma alimente prajite sau preparate la gratar in exces au un risc dublu de a suferi de cancer ovarian sau uterin.
Mancarea gatita in exces, fie ca este prajita, preparata la gratar sau la grill, contine o substanta… Citeste mai departe»
Grasimile omega-3 reduc riscul de imbatranire a creierului
9 Dec 2007
Majoritatea oamenilor nu agreeaza gandul ca pe masura ce imbatranesc este posibil sa isi piarda facultatile mentale.
Exista studii care sugereaza ca nivelurile ridicate de DHA (acid docosahexaenoic, o grasime de tip omega-3 care se gaseste la anumite specii de… Citeste mai departe»
Ornitologii au avertizat despre riscul reaparitiei aviarei din iunie
29 Noi 2007
Societatea Ornitologica Romana (SOR) a informat Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR), inca din luna iunie, despre posibilitatea reizbucnirii epidemiei de gripa aviara in unele regiuni ale Romaniei, a declarat, miercuri, reprezentantul SOR Tulcea, Eugen Petrescu, anunta NewsIn.
“Am informat… Citeste mai departe»
Cum se poate reduce factura la caldura cu 75%
3 Dec 2007
Pompele de caldura inlocuiesc cu succes sistemele traditionale de climatizat
Investitia initiala este mai mare decat la centralele termice clasice, dar se amortizeaza pana in 7 ani
Proprietarii de case sau de vile isi pot reduce cheltuielile cu incalzirea cu… Citeste mai departe»
Top 10 pasi pentru a reduce incalzirea globala
11 Aug 2007
Suntem prea mici sa reducem efectele incalzirii globale. Asa gandesc cei mai multi dintre noi si, prin urmare, nu iau niciun fel de masuri. Oamenii de stiinta sustin ca nu trebuie sa facem sacrificii supraomenesti pentru a salva planeta. Este… Citeste mai departe»
Riscul de inundatii grave din cauza incalzirii globale este mult mai mare decat se estimase
31 Aug 2007
Incalzirea globala ar putea determina mai multe potopuri si inundatii grave decat au fost prognozate pana acum de catre oamenii de stiinta pentru ca modelele lor climatice nu au tinut cont de influenta pe care o are asupra atmosferei modul… Citeste mai departe»
Ungaria va reduce emisiile de dioxod de carbon cu 16-34% pana in 2020
5 Oct 2007
Ungaria va reduce emisiile de dioxid de carbon cu 16-34 procente, pana in anul 2020, a declarat ministrul Mediului, Jozsef Feiler. El a precizat ca procentul exact va fi cunoscut dupa discutiile cu alte membre ale Uniunii Europene, in decembrie,… Citeste mai departe»
CE a tirmis aviz Romaniei si Ungariei sa implementeze corect legislatia cu privire la protejarea habitatului pasarilor salbatice
31 Mai 2012
Comisia Europeana a decis, joi, 31 mai, sa trimita Romaniei un aviz motivat aditional, iar Ungariei un aviz motivat in care le cere celor doua tari membre sa implementeze corect legislatia cu privire la protejarea habitatului pasarilor salbatice.
Romania si… Citeste mai departe»
Laptele natural de la particulari, mai sanatos decat cel pasteurizat
31 Mai 2012
Beneficiile laptelui sunt de necontestat. Laptele natural de vaca constituie o sursa importanta de calciu si proteine, in dieta unei persoane. Din pacate, foarte multe produse lactate care ajung in magazine contin diferiti aditivi alimentari, unii dintre ei periculosi pentru… Citeste mai departe»
Copiii sunt invitati la ferma-scoala din Cornatel, de ziua lor
31 Mai 2012
Ferma-Scoala Cornatel, in colaborare cu Ansamblul “Junii Sibiului”, Scoala Populara de Arte Sibiu si Asociatia “Prietenii Mocanitei” va invita sambata, 2 iunie, la un party in aer liber organizat cu ocazia Zilei Internationale a Copilului. Ferma Scoala Cornatel este situata… Citeste mai departe»