Vrancart investe?te trei milioane euro în cre?terea capacit??ii de colectare a maculaturii
E.O.: Legislaţia fiscală şi... deşeurile reciclabile
Vrancart investeste trei milioane euro in cresterea capacitatii de colectare a maculaturii
Vrancart investeste trei milioane euro in cresterea capacitatii de colectare a maculaturii

Jumatate din suma provine din fonduri norvegiene
Producatorul de hartie si carton „Vrancart” Adjud (simbol VNC) intentioneaza sa investeas¬ca trei milioane euro in vederea cresterii capacitatii de colectare a maculaturii si a perfomantelor de mediu, ne-a declarat Ionel Ciucioi, Presedinte-Director General al companiei.
Aproape jumatate din aceasta suma (1.499.895 euro) a fost obtinuta in cadrul programului „Inovare Verde in Industria din Romania”, parte a schemei de finantare pusa la dispozitia tarii noastre, prin intermediul Granturilor Norvegiene si al Granturilor Spatiului Economic European (SEE) pentru perioada 2009 – 2014.
Investitia pe care „Vrancart” doreste sa o realizeze presupune deschiderea a noi centre de colectare a maculaturii in regiuni ale tarii care nu sunt acoperite in prezent de companie, impreuna cu dotarea corespunzatoare a acestora cu utilaje specifice acestei activitati, dar si dezvoltarea si implementarea unei solutii software care sa serveasca drept platforma de comunicare atat la nivel extern, cu principalii furnizori de materii prime ai companiei (generatorii primari de deseuri de hartie si carton), precum si la nivel intern, oferind informatii considerat esentiale pentru operarea eficienta a activitatii de colectare, ne-a explicat Ionel Ciucioi.
Sporirea capacitatii de colectare a maculaturii reprezinta o preconditie pentru optimizarea lantului de valoare pentru reciclare al „Vrancart”, arata directorul general al companiei.
Domnul Ciucioi a continuat: „Lantul de creare a valorii al Vrancart Romania are doua elemente principale: colectarea de deseuri reciclabile/maculatura (hartie, hartie pentru carton, carton ondulat) si prelucrarea/ reciclarea deseurilor colectate si fabricarea de noi produse din hartie (hartie pentru carton, carton ondulat si hartii igienico-sanitare).
In opinia noastra, exista doi principali factori de succes privind procesul de colectare a deseurilor reciclabile/maculatura, si anume acoperirea la nivel national prin intermediul centrelor de colectare si comunicare eficienta cu generatorii primari de maculatura (tipografii, supermarket-uri, diverse companii sau persoane fizice)”.
Pentru finantarea planurilor de dezvoltare, „Vrancart” a apelat si la credite bancare si fonduri nerambursabile acordate fie de Uniunea Europeana, fie de Guvernul Romaniei, pe langa Granturile SEE si Norvegiene, precizeaza domnia sa.
„Accesarea fondurilor norvegiene a fost o oportunitate de care am dorit sa profitam pentru realizarea acestui proiect cu impact pozitiv asupra mediului”, afirma Ionel Ciucioi.
Directorul general al „Vrancart” se asteapta ca, in acest an, vanzarile companiei catre terti sa creasca, inclusiv pe pietele externe, in conditiile in care capacitatea de productie si calitatea produselor au crescut in mod „semnificativ”, in urma retehnologizarilor realizate in cadrul masinii de hartie pentru carton (facute cu ajutorul unui proiect cu finantare UE),
„O alta directie strategica pe care ne-am propus-o, pentru un orizont mediu de timp, este cresterea gradului de transformare a placilor de carton in ambalaje (cutii)”, arata domnia sa, adaugand ca, in prezent, aproximativ 12% din totalul productiei de placi de carton este transformata in cutii.
„Dorim sa crestem acest procent prin achizitia de noi utilaje specifice”, ne-a declarat Ionel Ciucioi.
De asemenea, „Vrancart” investigheaza posibilitatea realizarii unui sistem de cogenerare, avand in vedere ponderea costurilor cu energia termica si energia electrica in totalul costurilor de realizare a produselor finite, ne-a mai precizat domnul Ciucioi.
In ceea ce priveste piata in care compania activeaza, Ionel Ciucioi arata ca, incepand cu anul 2010, consumul de hartie si carton pe cap de locuitor a crescut, atat datorita unei cresteri a productiei de hartie pentru carton, cat si a cresterii importului.
* Ionel Ciucioi: „Consumul de hartie si carton din Romania are perspective reale de crestere”
Consumul de hartie si carton pe cap de locuitor in tara noastra este de aproximativ 36 kg/cap de locuitor (comparativ cu peste 50 kg/cap de locuitor in Europa) si are perspective reale de crestere, subliniaza Ionel Ciucioi.
Directorul general al „Vrancart” considera ca punctul de referinta al pietei hartiei si cartonului se bazeaza pe patru tendinte: „Dezvoltarile tehnologice vor avea un impact major asupra cererii viitoare, iar sustenabilitatea initiativelor va aseza fabricantii de hartie si carton intr-o pozitie ridicata, actionand pentru dezvoltarea de noi produse de succes.
De asemenea, odata cu retehnologizarea si gasirea de noi solutii de ambalare si utilizare a hartiilor, se vor schimba obiceiurile de cumparare ale consumatorilor si se vor crea noi nevoi, iar consolidarea cererii va intari, la nivel global, hartia ca material de baza pentru ambalare”.
Programul „Inovare Verde in Industria din Romania” are ca obiectiv cresterea competitivitatii intreprinderilor verzi, ecologizarea industriilor existente, precum si inovarea si dezvoltarea spiritului antreprenorial verde.
In cadrul sau, 34 de companii de talie medie si mica si organizatii non-guvernamentale (ONG) au primit finantare cuprinsa intre 825.000 euro si 1,5 milioane euro/proiect, in cazul intreprinderilor, respectiv intre 65.000 euro si 200.000 euro/proiect, in cazul ONG-urilor, a anuntat, la jumatatea acestei luni, operatorul programului, Innovation Norway.
Partenerul norvegian al „Vrancart”, pentru acest proiect, este „Athene Prosjektledelse”, o companie specializata in management de proiect si consultanta.
„Vrancart” a fost infiintata in anul 1977, sub denumirea de „Combinatul de Celuloza si Hartie Vrancea”, care a fost schimbata in cea din prezent, in 1992.
Compania este unul dintre principalii producatori de carton ondulat, hartie pentru carton ondulat si hartii igienico-sanitare din tara noastra.
„Vrancart” arata ca recicleaza, in prezent, peste 25% din totalul de maculatura colectat la nivel national, prin intermediul centrelor proprii, si isi propune sa fie cel mai important reciclator de deseuri pe baza de fibre celulozice si nu numai din tara noastra, precum si un important depoluator.
„Vrancart” a inregistrat, in primul trimestru al acestui an, un profit de 4,28 milioane lei, de aproape patru ori mai mare decat in aceeasi perioada a anului trecut.
Principalul actionar al „Vrancart” este este SIF Banat-Crisana, cu o detinere de 74,72% din capitalul social, restul actiunilor aflandu-se in mainile altor actionari.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here