Asa cum era de asteptat, programul de innoire a parcului auto, cunoscut sub numele de „Rabla”, esueaza la atingerea obiectivelor stabilite la demararea acestuia. In prima etapa, care se incheie la sfarsitul lunii, ar trebui ca 20.000 de masini sa fie inlocuite, iar nerealizarea obiectivelor este pusa de catre oficialii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) pe baza blocarii creditarilor si neparticiparii persoanelor juridice in cadrul programului.
Presedintele APIA, Ernest Popovici, isi pastreaza optimismul, spunand ca „nu este atat de dramatic ca nu va fi atinsa cota de 20.000 de masini din prima etapa” si ca programul de innoire a parcului auto din acest an va fi indeplinit.
„Nu ar fi atat de dramatic ca nu va fi atinsa cota de 20.000 de masini din prima etapa. Problema este ca nu stim ce se va intampla in continuare cu importul de masini second hand si ce se va intampla cu sistemul de creditare. Daca s-ar dezgheta creditarea si persoanele juridice vor intra in program, pentru ca si ele au masini vechi si foarte vechi pe care vor sa le schimbe, avem toate premisele sa credem ca programul de innoire a parcului auto din acest an va fi indeplinit”, a declarat presedintele APIA, Ernest Popovici.
Potrivit acestuia, pentru ca firmele sa participe la program, este necesara modificarea acestuia la propunerea Administratiei Fondului de Mediu (AFM).
„Cresterea primei de casare este o idee, dar nu are nici un fundament. Ne-ar conveni tuturor sa fie o prima de casare mare, dar aceasta implica niste planificari bugetare care nu cred ca sunt fezabile la ora actuala, in mod realist. Lupta cea mare este ca din a doua etapa sa poata accede la program si persoanele juridice, dar lucrurile nu se misca asa de repede cum ar vrea toata lumea”, a spus Popovici. Presedintele APIA a subliniat ca este de parere ca prima etapa a programului de innoire a parcului auto, care a inceput in prima parte a lunii martie si care se va termina pe 29 mai, si-ar fi atins obiectivul de a inlocui 20.000 de masini mai vechi de zece ani, in conditiile in care editia din acest an a programului „Rabla” ar fi inceput la 1 ianuarie.
„Trebuie sa tinem cont ca acest program a inceput cu intarziere”, a incheiat presedintele APIA.
Cele mai recente date ale Ministerului Mediului aratau ca, la 30 aprilie, fusesera inlocuite putin peste 7.000 dintre cele 20.000 de masini disponibile in prima faza a programului „Rabla” din 2009, care se va incheia la sfarsitul lunii mai.
Sursa: Gazeta de Sud