Studii recente sugereaza ca trebuie sa conduci mult, mult timp o masina electrica pentru ca aceasta sa fie mai „verde” decat un vehicul ce este alimentat cu benzina.
Productia de automobile electrice devine din ce in ce mai accelerata pe masura ce tot mai multe companii lanseaza pe piata astfel de modele. Acum, Ford se pregateste sa introduca C-Max Energi pentru a concura cu cei de la General Motors, care produc Chevrolet Volt, masina anului 2011 in SUA.
Cu toate acestea, un nou studiu sugereaza faptul ca vehiculele electrice nu ar fi atat de „verzi” precum cred ecologistii. Din cauza poluarii provenite de la fabricile unde sunt produse bateriile pentru aceste autovehicule, o masina electrica are o amprenta de carbon mai mare decat vehiculele care functioneaza pe baza de benzina, devenind mai „prietenoase cu natura” abia dupa ce au parcurs o distanta de 130.000 km.
Automobilele electrice nu sunt o optiune „verde”, sustine Ed Morrissey, un jurnalist american. „Nu numai ca aceste vehicule electrice produc aceeasi cantitate de emisii de carbon, dar si nevoia de a schimba acumulatorii fac ca aceste automobile sa fie mai putin «verzi» decat actuala tehnologie”. Pentru a produce acumulatorii necesari functionarii unei masini electrice este nevoie de energie, iar aceasta masina va avea nevoie de mai multe baterii de-a lungul timpului, afirma acesta.
Pe de alta parte, alte studii sustin ca vehiculele electrice si cele hibride vor avea, pe termen lung, o amprenta de carbon mai mica decat masinile pe baza de benzina, astfel ca utilizarea acestora va ajuta Pamantul. Jumatate din poluarea produsa de un automobil electric provine de la procesul de fabricatie, cu mult inainte de momentul in care aceasta este condusa.
Chiar si asa, si cei mai pasionati ecologisti recunosc ca este nevoie ca procesul de fabricatie sa beneficieze de mai multe imbunatatiri pentru ca aceste vehicule ecologice sa fie cu adevarat «verzi».