Cum ne forteaza ministrul Mediului sa devenim “electrici”?

    MAsini electrice

    Viitorul nostru “electrificat” costa, deocamdata, 36.000 euro cu TVA, are 64 CP, este un Mitsubishi I-Miev, cu tractiunea pe puntea spate. Viteza maxima este de 130 km/h. Statul subventioneaza achizitia masinilor electrice cu pana la 3.700 euro. Incarcarea unei masini electrice se poate face in trei modalitati: incarcare normala (priza monofazata 230Vca), 6-8 ore; incarcare rapida (priza trifazata 400 Vca), 2-3 ore; incarcare foarte rapida (priza trifazata 400 Vcc) 20-30 minute, care incarca acumulatorul doar 80%. “O incarcare completa pentru un Mitsubishi I-Miev necesita 20 de kw, desi bateria este de 16kw (restul sunt pierderi), pentru care pretul este de 3 lei noaptea si 6 lei ziua” a declarat Mihai Marcolt, membru CIGRE. Locatiile pentru incarcare vor fi spatii comerciale, hoteluri, parcari publice. O masina alimentata exclusiv cu electricitate are o autonomie de pana la 160 kilometri. Incarcarea unei masini electrice poate fi facuta la orice priza, insa un incarcator costa intre 500 euro si 7.000 de euro, in functie de durata necesara incarcarii bateriilor.

    Ieri, la lansarea primei statii de alimentare a automobilelor electrice din Romania, ministrul Mediului Laszlo Borbely a scos la iveala un plan, care s-ar putea intitula “Cum ne forteaza ministrul Mediului sa devenim “electrici”?” Astfel, oficialul a declarat ca populatia poate fi „lamurita” sa utilizeze automobile mai putin poluante sau sa se deplaseze cu bicicleta „numai” prin decizii economice si politice. Statia electrica a fost lansata la sediul Transelectrica, in zona Pietei Unirii din Capitala, fiind initiativa Asociatiei Comitetul National Roman CIGRE in parteneriat cu constructorul de masini Mitsubishi Motors Romania.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *