Doctorul care „dreseaza” manageri plafonati

De sase luni, in herghelia de cai de la Aghiresu se tin cursuri de comunicare si de leadership asistate de cai. Un training de trei zile destinat angajatilor din marile companii costa pana la 3.000 de euro. Caii sunt foarte intuitivi si receptivi la limbajul corpului uman. Exercitiile cu aceste animale il ajuta pe cursant sa constientizeze limbajul propriului corp si sa-l corecteze.manageri plafonati

Gabriel Dan este medic de profesie, insa s-a specializat ca trainer, muncind pentru diferite companii de profil. A vrut sa-si deschida propria afacere in domeniu, insa si-a dorit sa aduca ceva nou pe piata trainingurilor de comunicare si de leadership din Romania. A investit peste 50.000 de euro intr-o herghelie de cai aflata in Aghiresu, judetul Cluj. Gabriel Dan si colaboratoarea lui, Simona Serdiuc, sunt singurii profesionisti din Romania care organizeaza traininguri de comunicare asistate de cai pentru angajatii si liderii marilor companii.

„Este un concept nou pentru Romania, insa foarte popular in America si in Germania. Calul este cel mai empatic animal si, spre deosebire de oameni, isi cunoaste foarte bine pozitionarea in grup, nu lupta mereu pentru o pozitie alpha, de lider”, explica Gabriel Dan. Potrivit acestuia, relatiile interumane sunt influentate in proportie de 93% de comunicarea nonverbala.

De asemenea, calul este foarte receptiv la limbajul corpului uman, el simtind cand omul este nesigur. Acest exercitiu il va ajuta pe manager sa constientizeze limbajul propriului corp si sa-l corecteze.

Trainingurile se desfasoara pe parcursul a trei zile, intr-o zona situata departe de factori perturbatori, cel mai adesea aleasa de compania care solicita serviciile. Trainingul nu are loc, insa, pana cand Gabriel Dan nu poarta o discutie cu managementul companiei, pentru a stabili care sunt problemele acesteia. „Astfel, noi punem un fel de diagnostic. Ni se spune in general fie -ne-au scazut vanzarile-, fie -vrem sa promovam oameni, dar nu avem un sistem de selectie- etc.”

Controlarea emotiilor

Prima zi de training este destinata cunoasterii angajatilor care urmeaza cursul. „Ii stimulam sa puncteze, in cadrul unui brainstorming, atat aspectele pozitive, cat si pe cele negative legate de activitatea lor in cadrul companiei”, ne-a declarat trainerul. Apoi, urmeaza exercitiile propriu-zise, in care participantii trebuie sa solutioneze anumite teme date de trainer, cum ar fi prinderea calului, aflat in spatiu deschis, in capastru. Actiunea este filmata si ulterior analizata de tot grupul.

„Primul feedback vine din partea celui care a efectuat exercitiul. El spune, de obicei, ce a intentionat sa faca, nu si ce a reusit. Apoi, restul grupului ii spune ce a facut de fapt, iar noi deslusim limbajul animalului. Practic, calul se comporta -in oglinda- si, astfel, ajungi sa te cunosti mai bine, sa-ti controlezi reactiile emotionale si sa constientizezi nonverbalul.”

Roluri strategice

Ultima zi a trainingului este cea mai importanta. Cursantii trebuie sa joace anumite ipostaze alese strategic de trainer. Aceste roluri nu fac altceva decat sa-i puna, involuntar, in situatii problematice reale din companie. Si aceasta parte a trainingului se filmeaza, inregistrarile sunt analizate, iar pe baza acestora trainerii le ofera pe loc cursantilor „tratamentul”.

Gabriel Dan organizeaza acest training din luna octombrie a anului trecut si a lucrat pana acum pentru sase companii. Costul unui training de trei zile se ridica la 3.000 de euro.

Sebastian Dan, proprietarul unui lant de pet-shopuri din Cluj-Napoca, este unul dintre cei care au solicitat, anul trecut, serviciile companiei de training pentru aproximativ 25 dintre angajatii lui. Patronul era nemultumit de rezultatele obtinute in urma trainingurilor traditionale.

Caii le-au redat interesul

„Lucrand in vanzari, scopul principal a fost ca angajatii mei sa poata sa-si dea seama cu ce fel de clienti au de-a face. Una e un magazin in centru, altfel sta treaba cu unul din mall sau in cazul unuia de cartier. In prima faza m-a interesat pentru ca era ceva nou si ca-i pot scoate, astfel, din cotidian, din obisnuit. Am intuit bine: noutatea le-a starnit interesul”, a explicat Sebastian Dan.

Adrian Sucila, unul dintre cursanti, s-a aratat surprins in prima faza de prezenta cailor in cadrul unor traininguri de formare profesionala. Frumoasele cabaline i-au adus insa noroc, pentru ca, in urma celor trei zile de curs, a fost promovat din pozitia de vanzator la cea de sef de tura.

Vanzari mai mari cu 30%

„Era total diferit de alte cursuri. La inceput, n-aveam habar care e rolul cailor”, a declarat Adrian Sucila. Un exercitiu ce l-a ajutat sa desluseasca cum trebuie abordati clientii a fost cel in care a trebuit sa-i puna calului capastrul pe cap. „Initial am incercat din fata si nu am reusit. Apoi, absolut involuntar, am facut-o din lateral si a mers. Ni s-a asociat situatia cu tipul de client pe care-l iei -din fata-, adica prea dur, sau pe care il abordezi atunci cand el e atent la altceva”, spune cursantul.

Sebastian Dan, proprietarul lantului de pet-shopuri pentru care lucreaza si Adrian Sucila, sustine ca i-au crescut cu 30% vanzarile in magazinele in care angajatii au participat la training. „Angajatii sunt singurii care te pot scoate din criza. Serviciile sunt cele care fac diferenta acum.”

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *