Un roman a descoperit o metoda revolutionara care sporeste autonomia autoturismelor electrice

    M.T., un roman din Cluj, rezident in Italia, sustine ca a descoperit o metoda revolutionara prin care autoturismele cu motoare electrice pot avea mult mai multa autonomie decat cele existente pe piata. Acesta afirma ca a reusit sa obtina o autonomie a bateriilor de cel putin 1.000 km, adica de cateva ori mai mare decat a masinilor cu baterii care functioneaza pe baza de curent, produse pana in prezent.

    Experimentele sale au fost efectuate in Italia, pe un banc de lucru, pe mai multe motoare, si nu pe strada, deoarece nu detine un autoturism electric propriu-zis. In cazul in care motorul functioneaza exclusiv pe baterii electrice, costurile de alimentare a autoturismului pot fi reduse cu pana la 90%, obtinandu-se aceleasi performante ca si in cazul masinilor obisnuite.Constient de valoarea descoperirii sale, romanul a contactat deja companiile General Motors si Tesla Motors pentru a discuta despre aceasta, dar visul sau este ca ideea sa fie pusa in practica, in premiera, in Romania. M.T. si-ar dori ca aceasta masina sa fie produsa pentru prima data in tara noastra, cu sprijinul unor sponsori si poate chiar al Guvernului. Presa italiana a aflat deja despre descoperierea romanului, iar postul TV Italia 1 i-a solicitat acestuia un interviu detaliat, insa M.T. refuza deocamdata sa ofere prea multe amanunte, pentru a-si proteja inventia. Mai multi producatori auto au proiecte in domeniu. Tesla Motors sustine ca masina sa electrica – aflata inca in stadiul de proiect – are o autonomie de 200 mile. O masina produsa de General Motors a obtinut o autonomie a bateriei electrice de 65 km, care se poate incarca din mers de la un generator de curent, care functioneaza insa tot pe benzina. Chiar si asa, progresul este imens, avand in vedere ca este vorba despre un consum de doar circa 6 litri de benzina pentru a incarca bateriile necesare functionarii motorului pe o distanta de pana la 1.000 km. Autoturismele electrice sunt de trei feluri: cele hibride (care au un motor cu ardere interna cu benzina sau motorina si inca un motor electric), cele propulsate in exclusivitate cu ajutorul curentului electric si cele care au ca sursa curentul inmagazinat in baterii. (R.C.)

    Sursa: Saptamana

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *