Clujul semafoarelor: soferii se plang de timpul de asteptare, specialistii au solutii „alternative”

    Clujul semafoarelor: soferii se plang de timpul de asteptare, specialistii au solutii „alternative”

    Soferii clujeni sunt nevoiti sa treaca de 30 de semafoare daca strabat orasul de la un capat la altul. Daca in alte orase europene, autoritatile au amenajat sensuri giratorii pentru fluidizarea traficului, la Cluj s-a mizat pe un sistem de semaforizare de tip „unda verde”. Pentru aceasta s-au montat zeci de semafoare pe o distanta mai mica de zece kilometri. Din Oras.

    Soferii stiu foarte bine ce inseamna sa strabati orasul de la un capat la altul, mai ales in timpul anului universitar, dar din pacate, solutiile pe care autoritatile le au la dispozitie nu sunt foarte variate, avand in vedere structura stradala a municipiului.

    „S-a considerat ca solutia oportuna este cea a semaforizarii si a crearii unei unde verzi din sistemul de semaforizare. Dupa cum ati vazut, acolo unde este posibil, pe masura ce se fac investitiile necesare pentru reducerea traficului de tranzit, a traficului greu, s-au creat sensuri giratorii. E vorba in special de traseul pentru zona Gheorgheni”, a explicat Oana Buzatu, purtator de cuvant al Primariei Cluj-Napoca.

    Specialistii care au elaborat studii de circulatie pentru Cluj-Napoca recomanda insa si schimbarea mijloacelor prin care ajungem dintr-o parte in alta a orasului.

    „In viitorul apropiat, nu cred ca mai avem foarte multe oportunitati, in afara de optimizari in ceea ce priveste mai degraba dirijarea traficului: corelarea semafoarelor, unde verzi. Ar trebui sa vedem cat de bine ne putem deplasa cu propriile picioare, cu bicicletele si cu transportul in comun”, spune Adrian Borda, arhitect.

    In Cluj-Napoca functioneaza o singura axa de semaforizare tip „unda verde”, pe traseul Est-Vest, insa numai atunci cand traficul nu e aglomerat.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *