Array

Clujul semafoarelor: soferii se plang de timpul de asteptare, specialistii au solutii “alternative”

Clujul semafoarelor: soferii se plang de timpul de asteptare, specialistii au solutii “alternative”

Soferii clujeni sunt nevoiti sa treaca de 30 de semafoare daca strabat orasul de la un capat la altul. Daca in alte orase europene, autoritatile au amenajat sensuri giratorii pentru fluidizarea traficului, la Cluj s-a mizat pe un sistem de semaforizare de tip “unda verde”. Pentru aceasta s-au montat zeci de semafoare pe o distanta mai mica de zece kilometri. Din Oras.

Soferii stiu foarte bine ce inseamna sa strabati orasul de la un capat la altul, mai ales in timpul anului universitar, dar din pacate, solutiile pe care autoritatile le au la dispozitie nu sunt foarte variate, avand in vedere structura stradala a municipiului.

“S-a considerat ca solutia oportuna este cea a semaforizarii si a crearii unei unde verzi din sistemul de semaforizare. Dupa cum ati vazut, acolo unde este posibil, pe masura ce se fac investitiile necesare pentru reducerea traficului de tranzit, a traficului greu, s-au creat sensuri giratorii. E vorba in special de traseul pentru zona Gheorgheni”, a explicat Oana Buzatu, purtator de cuvant al Primariei Cluj-Napoca.

Specialistii care au elaborat studii de circulatie pentru Cluj-Napoca recomanda insa si schimbarea mijloacelor prin care ajungem dintr-o parte in alta a orasului.

“In viitorul apropiat, nu cred ca mai avem foarte multe oportunitati, in afara de optimizari in ceea ce priveste mai degraba dirijarea traficului: corelarea semafoarelor, unde verzi. Ar trebui sa vedem cat de bine ne putem deplasa cu propriile picioare, cu bicicletele si cu transportul in comun”, spune Adrian Borda, arhitect.

In Cluj-Napoca functioneaza o singura axa de semaforizare tip “unda verde”, pe traseul Est-Vest, insa numai atunci cand traficul nu e aglomerat.

Articole similare

Peste 350 de tineri activiști din 150 de țări vor participa la un eveniment climatic online

Tineri activiști din întreaga lume vor lua parte la o discuție virtuală privind schimbările climatice, în cadrul căreia își vor prezenta viziunea...

Proiectul de hotărâre privind sistemul garanție-returnare, lansat în dezbatere publică

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat ieri în procedură de consultare publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind sistemul garanție-returnare. În...

Marile proiecte de infrastructură, pericol major pentru păduri

Țintele climatice ar putea ajunge imposibil de atins, din cauza proiectelor ample de drumuri, energie și minerit care trec prin inima puținelor...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,700FaniÎmi place
85CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente

Peste 350 de tineri activiști din 150 de țări vor participa la un eveniment climatic online

Tineri activiști din întreaga lume vor lua parte la o discuție virtuală privind schimbările climatice, în cadrul căreia își vor prezenta viziunea...

Proiectul de hotărâre privind sistemul garanție-returnare, lansat în dezbatere publică

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat ieri în procedură de consultare publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind sistemul garanție-returnare. În...

Marile proiecte de infrastructură, pericol major pentru păduri

Țintele climatice ar putea ajunge imposibil de atins, din cauza proiectelor ample de drumuri, energie și minerit care trec prin inima puținelor...

17 environmental NGOs launch a Position Paper regarding the implementation of the DRS for beverage packaging in Romania

Zero Waste România, together with 16 other organizations from Romania and Europe - Reloop Platform, Zero Waste Europe, European Environmental Bureau, Bankwatch...

Cum poate deveni România o referință pentru sud-estul Europei în privința implementării sistemului garanție-returnare

17 organizații din România și Europa au lansat astăzi un document de poziție în 12 puncte, conținând elementele cheie pentru implementarea în...