Array

Harta fonica Oradea

Harta fonica Oradea

Platim peste 100.000 sa aflam ceea ce simtim zilnic: ca suntem poluati fonic.

Cea mai importanta sursa de poluare fonica din Oradea este cea generata de masini, spun reprezentantii Enviro Consult, angajati de Primarie sa intocmeasca harta zgomotului a orasului.

„Traficul rutier afecteaza peste 80.000 de oameni. Cele mai mari nivele de poluare au fost sesizate pe strazile principale, in special in zona centrala si pe arterele de intrare in oras”, sustine Bogdan Lazarovici, consultant in cadrul firmei bucurestene.

Studiul referitor la hartile fonice ale orasului a fost realizat „de musai”, acesta fiind o pretentie a Uniunii Europene de la toate statele membre. Intocmirea acestora ar trebui urmata de gasirea de solutii pentru reducerea poluarii acolo unde este cazul. Limitele de zgomot adminse sunt de 70 de decibeli pe timp de noapte si Conform legii, sursa de zgomot este nociva daca media depaseste 70 de decibeli ziua si 60 de decibeli noaptea. Limitele dezibile, conform Ministerului Mediului, sunt de 65 decibeli ziua si 50 noaptea.

Consulantul George Tache a explicat ca legislatia comunitara contine prevederi clare pentru realizarea hartilor, in medie pe un an si separate pentru zi seara si noapte. O alta prevedere este informarea publicului cu privire la aceste statistici si stabilirea unui plan de masuri.
Studiul urmareste, concret, in ce masura sunt afectati locuitorii de traficul rutier, cel feroviar care include si tramavaile, de cel aerian si de industrie pe parcursul zilei – intre orele 7.00 si 19.00, serii – intre orele 19.00si 23.00 si noptii – intre orele 23.00 si 7.00. Pentru Oradea, anul de referinta pentru culegerea datelor este 2011.

„La inceputul contractului cu Primaria Oradea, am cerut formulare de contact prin care oamenii sa ne semnaleze probleme. Am primit 13 sesizari. Una singura, legata de traficul de motociclete am putut sa o luam in considerare, pentru ca oamenii au reclamat si zgomote produse de localuri sau caini, iar a cestea nu fac obiectul hartii cerute de UE”, a explicat Bogdan Lazarovici. Alte surse de informatii au fost societatea locala de transport in comun, aeroportul, date meteo sau de evidenta populatiei. S-au facut apoi inspectii vizuale si masuratori, spune consultantul. Hartile au penalizare de cinci decibeli seara si 10 decibeli noaptea, valorile fiind estimative.

In Oradea, cifrele arata ca peste peste 6.000 de oameni suporta ziua o poluare fonica de 70-74-75 de decibeli. Noaptea, peste 12.000 de oradeni sunt poluati fonic cu zgomote care depasesc 60 de decibeli. Cum Oradea e un oras slab industrializat, poluarea generata de acest sector afecteaza in medie 25 de locuitori, iar traficul aerian 0 locuitori.

„Intocmirea hartilor de zgomot este doar prima etapa. Urmeaza a doua parte a proiectului, elaborarea masurilor necesare pentru scaderea poluarii fonice. Asta se va intampla probabil anul viitor pe vremea asta, dupa ce Ministerul Mediului va aviza hartile”, spune George Tache. Posibile propuneri sunt reducerea traficului, reducerea vitezei sau modificari in trafic, zice consultantul. Ramane de vazut cum va reusi Primaria sa „asorteze” politica proprie de construire de noi si noi drumuri cu cerintele europene de diminuare a zgomotului.

Articole similare

Substanțe chimice periculoase, din ambalajele de plastic, în farfuria noastră și în organismul uman

Peste 20 de substanțe chimice periculoase asociate cu ambalajele de mâncare au fost descoperite în cantități mari în corpul uman, în cadrul...

Care este viziunea partidelor asupra problemelor de mediu. Analiză Greenpeace înainte de alegeri

Greenpeace România a analizat programul principalelor partide politice pe mediu, climă, energie și emisii din transport, în prag de alegeri parlamentare. Acestor...

Coca-Cola Company, PepsiCo și Nestlé, al treilea an consecutiv pe podiumul celor mai mari companii care poluează cu plastic

Coaliția internațională Break Free From Plastic (BFFP) a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă virtuale, raportul anual privind auditul de...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,669FaniÎmi place
89CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente

Substanțe chimice periculoase, din ambalajele de plastic, în farfuria noastră și în organismul uman

Peste 20 de substanțe chimice periculoase asociate cu ambalajele de mâncare au fost descoperite în cantități mari în corpul uman, în cadrul...

Care este viziunea partidelor asupra problemelor de mediu. Analiză Greenpeace înainte de alegeri

Greenpeace România a analizat programul principalelor partide politice pe mediu, climă, energie și emisii din transport, în prag de alegeri parlamentare. Acestor...

Coca-Cola Company, PepsiCo și Nestlé, al treilea an consecutiv pe podiumul celor mai mari companii care poluează cu plastic

Coaliția internațională Break Free From Plastic (BFFP) a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă virtuale, raportul anual privind auditul de...

De ce sistemul de garanție-returnare este o formă de responsabilitate extinsă a producătorilor?

Pe ai cui umeri cade responsabilitatea în cadrul sistemelor de garanție-returnare? În decursul anilor de când se implementează aceste sisteme, au existat...

„Reprezentanții industriei și comercianții ar trebui să perceapă sistemul de garanție-returnare mai degrabă ca o mare oportunitate”

CursDeGuvernare.ro a organizat în cursul săptămânii trecute o conferință pe marginea proiectului de hotărâre privind sistemul de garanție-returnare pentru ambalajele de băuturi,...