Programul National de Stimulare si Innoire a Parcului Auto National /Programul Rabla/ va continua si in 2015 si ar putea avea o structura diferita fata de editia din acest an, a declarat, joi, intr-o conferinta de presa, Attila Korodi, ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice, informeaza Agerpres.
‘Programul ‘Rabla’ va exista si in 2015. Va fi un program care poate va diferi de structura actuala. Am deschis un dialog in acest sens, in luna mai, cu Asociatia Romana a Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania /APIA/, care si-a exprimat punctul de vedere, de a fi creativi si de a veni pana in toamna cu un program care sa poata sa fie si mai bun’, a spus Korodi.
Ministrul Mediului a mentionat, totodata, ca are unele nemultumiri in privinta acordarii eco-bonusurilor in cadrul programului ‘Rabla’, iar pentru editia viitoare are in plan majorarea valorii acestora.
‘Am unele nemultumiri in ceea ce priveste acordarea eco-bonusului. In primele trei luni ale anului au fost acordate 586 de eco-bonusuri. Ne gandim serios sa crestem valoarea eco-bonusurilor pentru editia din anul viitor. Acum, nu va pot spune care va fi valoarea si nici la cat ar trebui sa se situeze aceasta, in viziunea mea. Vom comunica acest lucru la momentul oportun si pe cale institutionala’, a precizat Attila Korodi.
La finele anului trecut, Brent Valmar, presedintele Porsche Romania si vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile APIA, declara ca programul Rabla este necesar in anul 2014, insa din 2015 ar trebui sa se renunte la el.
“In ceea ce priveste anul 2015, parerea unanima este aceea ca programul si-a consumat din putere si e nevoie sa renuntam la el. Avem conturata o strategie pe care o discutam cu toate partile implicate. Nu stim inca cum va fi implementata, insa preferam sa avem o perioada de dezbatere de cateva luni inainte”, a adaugat Valmar.
De aceeasi parere este si Constantin Stroe, presedintele ACAROM (Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania), care in toamna anului trecut, la un eveniment organizat de revista Capital a precizat ca programul Rabla ar trebui OPRIT.
“Daca astazi dai unui om o masina mai ieftina cu 1.500 de euro, el se obisnuieste asa. Cand se va termina programul constructorii vor trebui sa vanda la un pret atat de mic incat nu vor mai avea niciun produs sau ar urca pretul si clientul nu ar mai cumpara. Statul nu face eforturi cu programul Rabla”, a mai spus presedintele ACAROM. Potrivit lui, statul castiga TVA, taxe si impozite de la salariatii din industria auto, taxe locale. “Avem un calcul in care la 100.000 de tichete, statul castiga 104%. Nu pierde nimic”, spunea atunci Stroe.
Mai mult, in primavara acestui an, presedintele ACAROM preciza ca “Programul Rabla a fost atat de bine gandit incat a lasat loc la patrunderea pe piata a peste 220.000 automobile second-hand”.
‘Nu vreau sa supar pe nimeni, dar numitul Program de Reimprospatare a Parcului National de Automobile a fost atat de bine gandit incat a lasat loc la penetrarea a peste 220.000 automobile second hand. Comertul trebuie sa cunoasca libertate, fara bariere, dar discrepanta este formidabila’, a spus, in luna aprilie, Constantin Stroe