Statul va restitui diferenta dintre taxa auto platita si noua taxa de poluare

„Taxa rezultata ca diferenta intre suma achitata de contribuabil in perioada 1 ianuarie 2007-30 iunie 2008, cu titlu de taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, si cuantumul rezultat din aplicarea prezentelor prevederi privind taxa pe poluare pentru autovehicule se restituie pe baza procedurii stabilite in normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta”, se arata in proiectul ordonantei de urgenta privind taxa de poluare auto, citat de Mediafax.
Procedurile de restituire vor fi stabilite de Ministerul Mediului si Ministerul Economiei si Finantelor, in termen de 90 de zile de la data publicarii ordonantei de urgenta in Monitorul Oficial.
Suma reprezentand taxa de poluare auto poate fi contestata, intr-o prima faza, chiar in fata institutiei financiare la care se plateste suma, dupa care, in caz de neintelegere, in instanta. Contestatia poate fi facuta atunci cand posesorul masinii „poate face dovada” faptului ca autovehiculul pe care doreste sa-l inmatriculeze „s-a depreciat intr-o masura mai mare decat cea indicata de grila fixa de reducere”, aceasta constituind unul din criteriile de calcul al taxei.
„Evaluarea nivelului de depreciere se va face pe baza elementelor avute in vedere la stabilirea cotei de reducere. (…) In caz de contestare, caracteristicile autovehiculului rulat se stabilesc, la cererea contribuabilului, prin expertiza tehnica efectuata contra cost de Regia Autonoma „Registrul Auto Roman”, pe baza procedurii prevazute de normele metodologice”, se precizeaza in textul documentului.
Pretul expertizei se stabileste de Registrul Auto Roman (RAR), in functie de operatiunile necesare.
Rezultatul expertizei tehnice RAR se noteaza intr-un document ce trebuie prezentat „autoritatii fiscale competente”, pentru recalcularea valorii taxei, insa administratiile financiare au si dreptul de a cere o contraexpertiza la respectivul document.
„Persoana nemultumita de raspunsul primit la contestatie se poate adresa instantelor de judecata competente, potrivit legii”, se mai precizeaza documentul.

Valoarea taxei, stabilita pentru fiecare masina

Potrivit noului sitem de calcul, taxa de poluare auto va fi stabilita in functie de datele tehnice ale fiecarei masini in parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon si de noxe, si va scadea odata cu valoarea autovehiculului.
Taxa pentru masinile cu motorizari tip Euro 4 sau Euro 3 va fi calculata in functie de mai multe criterii, precum emisiile de dioxid de carbon.
„Proportia va fi de 30% dioxid de carbon si 70% alte noxe, pentru masinile Euro 4 si Euro 3”, a spus ministrul mediului, Attila Korodi, mentionand ca valoarea taxei scade odata cu valoarea masinii. In cazul acestor masini, taxa va fi calculata pe baza emisiei de CO2, exprimata in grame/km, inscrisa de constructor in documentele de identificare cu ocazia omologarii, in functie de taxa specifica exprimata in euro/1 gram CO2, de capacitatea cilindrica, de taxa specifica pe cilindree, la care se aplica o cota de reducere in functie de vechime. Pentru masini cu motoare Euro 5, hibride si electrice, nu se plateste taxa auto.
Proiectul urmeaza sa fie supus dezbaterii publice inainte de a fi aprobat de Guvern sub forma unei ordonante de urgenta.

Tariceanu repeta papagaliceste acelasi refren

Premierul Calin Popescu Tariceanu sustine ca taxa auto are, pe langa aspectele referitoare la protectia mediului, si considerente economico-sociale.
„Avem interesul sa nu ne sabotam propriile eforturi de dezvoltare economica si de crestere economica sustinuta, in care sectorul constructiei de autovehicule devine unul dintre cele mai importante. Avem interes sa ne pastram locurile de munca si sa crestem numarul acestora, nu prin transformarea Romaniei intr-un cimitir de masini vechi aduse din Europa Occidentala sa punem in pericol locurile de munca din economia romaneasca”, le-a spus Tariceanu, ieri, ministrilor, la inceputul sedintei Guvernului. Seful Executivului spune ca toti banii proveniti din aceasta taxa vor fi utilizati exclusiv pentru protectia mediului. „Este important sa se inteleaga ca acest efort pe care contribuabilii il vor face va fi destinat pentru limitarea poluarii si pentru conservarea si protectia mediului”, a adaugat premierul.

Sursa: Curentul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *