Presedintele asociatiei Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR), Marian Ivan, a expus public neajunsurile proiectului prezentat de municipalitate cu privire la noile piste de biciclete. Anne Juganaru, secretar de stat in Ministerul Mediului, a apreciat ca proiectul PMB va reduce numarul de masini in Capitala cu 5% pe zi, iar Ion Dedu, reprezentantul Primariei Bucuresti, promite ca va consulta ONG-urile pana la finalizarea proiectului.
Ion Dedu, seful Directiei de Transporturi din cadrul Primariei Capitalei, i-a asigurat pe reprezentantii ONG-urilor ca vor fi consultati inainte de inceperea lucrarilor la amenajarea pistelor de biciclete. Aceasta cu atat mai mult cu cat PMB lucreaza la reconfigurarea Planului Urbanistic General in paralel cu programul de mobilitate integrat al Capitalei. Conform OPTAR, proiectul pentru care Capitala a primit 10 milioane de euro nu respecta criteriul de directivitate. Marian Ivan sustine ca respectarea acestui criteriu presupune posibilitatea ca oamenii sa se deplaseze intre doua puncte cu o ruta directa. Mai mult, din proiectul PMB sunt excluse zonele si cartierele foarte aglomerate din Bucuresti, ceea ce inseamna ca cei care muncesc sau locuiesc acolo nu vor avea acces la infrastructura biciclistilor.
Dezbaterea publica a adus in atentie si proiecte ingenioase, care au atras atentia oficialilor. Un exemplu este proiectul realizat de Advocacy Planing, expus de Horia Bejan, care propune realizarea unei pasarele pietonale intre Parcul Carol si Parcul Tineretului. In cadrul dezbaterii, secretarul de stat al Ministerului Mediului, Anne Juganaru, s-a aratat placut surprinsa de originalitatea proiectelor propuse de ONG-uri si a promis ca va tine cont de toate propunerile care tintesc reducerea noxelor din Capitala.