Producatorul finlandez de celulare Nokia estimeaza ca telefoanele fabricate din materiale reciclate mai au cativa ani pana cand vor ajunge la consumatori, a declarat, la sfarsitul saptamanii trecute, un oficial din cadrul companiei, care a adaugat ca grupul apreciaza ca tendintele ecologice vor spori cererea in perioada urmatoare, relateaza Reuters, citata de agentia NewsIn. „Consideram ca acesta va deveni un factor competitiv”, a declarat directorul unitatii ecologice din cadrul Nokia, Markus Terho.

Nokia promoveaza reciclarea telefoanelor mobile si a materialelor din care sunt fabricate, iar directorul executiv al companiei, Olli-Pekka Kallasvuo, a prezentat proiectul unui telefon mobil ecologic in cadrul unui targ comercial, ce a avut loc in luna februarie a acestui an in Spania, la Barcelona.

Markus Terho a spus ca, din cauza lipsei accesibilitatii materialelor reciclate la o scala foarte larga, va dura ceva vreme pana cand astfel de telefoane mobile ecologice vor ajunge pe piata si vor fi disponibile pentru consumatori.

„Va mai dura cativa ani”, a declarat Terho, care a adaugat ca materialele reciclate constituie deja 40-60% din componentele metalice ale telefoanelor produse in prezent de compania finlandeza.

In opinia acestuia, castigurile financiare stimuleaza adesea companiile sa ia masuri de protectie a mediului. Prin introducerea unor ambalaje de dimensiuni mai mici la inceputul anului 2006, Nokia a economisit aproximativ 100 de milioane de euro pentru transport si materiale pana la sfarsitul lui 2007.

Companiile tind catre tehnologiile si comunicatiile video

Companiile adopta pe scara tot mai larga tehnologiile si comunicatiile video, precum si implementarea unor mijloace de comunicare ecologice, la nivel international, se arata intr-un studiu CISCO, transmis vineri agentiei NewsIn.

Studiul arata ca, odata cu adoptarea pe scara tot mai larga a tehnologiilor video si Web 2.0, companiile devin din ce in ce mai interesate de utilizarea comunicatiilor video pentru extinderea activitatilor comerciale, atragerea unui numar sporit de clienti, imbunatatirea colaborarii intre angajati si implementarea unor mijloace de comunicare ecologice.

Potrivit datelor companiei, mai mult de jumatate dintre cei 850 de decidenti IT intervievati au afirmat ca utilizeaza deja instrumente bazate pe tehnologiile video si Web 2.0. Alti 25% au declarat ca au in vedere implementarea unor astfel de instrumente. Cei mai multi intervievati considera ca mai au multe lucruri de facut pentru pregatirea retelelor in vederea implementarii tehnologiilor Web 2.0 si video pentru asistarea comunicatiilor si a colaborarii la nivel de companie.

Sursa: Gazeta de Sud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here