Avem 50% sanse sa descoperim o planeta asemanatoare Pamantului pana in mai 2011

Pentru a prezice cand vor gasi astronomii o planeta similara Terrei, echipa a analizat descoperirile a 370 de exoplanete si a aplicat Legea lui Moore.

Doi cercetatori s-au folosit de rata descoperirilor trecute ale exoplanetelor pentru a prezice ca vom gasi prima planeta asemanatoare Pamantului in mai 2011.

In 1965, co-fondatorul Intel Gordon Moore a observat ca numarul tranzistorilor care intra pe un chip se dubleaza o data la doi ani – o tendinta cunoscuta acum drept Legea lui Moore. Samuel Arbesman de la Harvard Medical School din Boston vrea sa afle daca aceasta lege se poate aplica si in stiinta.

El si Greg Laughlin de la Universitatea din California testeaza idea pe exoplanete. In ultimii 15 ani, ritmul descoperirii planetelor s-a accelerat, fiind cunoscute acum 490 de planete.

Pentru a prezice cand vor gasi astronomii o planeta similara Terrei, echipa a analizat descoperirile a 370 de exoplanete. Ei s-au concentrat asupra a doua caracteristici de baza pentru locuirea unei planete: masa planetei si temperatura de la suprafata. Ei au folosit acesti doi factori pentru a acorda fiecarei planete o nota „de locuire” de la 0 la 1, 0 fiind nelocuibila, iar 1 fiind locuibila. Apoi s-a verificat data descoperirii planetelor locuibile si s-au realizat mai multe calcule.

Acestea arata ca exista o sansa de 50% de a descoperi prima planeta asemanatoare Terrei pana in mai 2011, 75% pana in 2020 si 95% pana in 2264.