Moda inregistreaza ca un seismograf toate directiile de miscare ale omenirii, indicand cu precizie de ceasornic starea societatii in care traim. 11 septembrie, terorism, doliu in sufletul planetei, dar si pe podiumurile internationale. Razboaie, inarmare, durere, stilul military camufleaza parca neputinta de a spune stop unei curse stupide, in care doar bubuitul bombelor rasufla nestingherit.
Hamburgeri americani, telefoane japoneze, bani elvetieni si haine spaniole, o globalizare in care traim cu viteza incercand stilul etno ca o salvare de identitate. Designerii lumii raspund cu promtitudine la nevoile societatii, formulandu-si propunerile ca raspuns la trairile scenei internationale pe care evoluam noi, artisti neintrebati, care consumam din toate cate putin… pana la masa finala!?
Eco fashion, un termen nascocit sau o noua boala a planetei? Sau poate doar o alta tema larg intalnita in lumea modei?! Gauri in stratul de ozon, valuri de caldura, uragane, inundatii, cianuri, steril …scenarii SF sau realitati intr-o lume in care suferinta ingroapa ultima respiratie verde a spatiului nostru vital(!!!). Clasicul motiv al naturii revine pe masa designerilor ca o necesitate de data asta, mult mai mult decat un simplu moft al cucoanei cu fite care se vrea „verde” pentru ca e culoarea care ii vine. Natura intreaga se aseaza la masa cu moda pentru a-si stabili drepturile. Tendintele vestimentare se vor (din nou) reflectii la starea umanitatii, imprimandu-si directia ecologica pe structura, forma si culoarea colectiilor.
Birourile de tendinte lanseaza tema reintoarcerii la natura. Versace sau Cavalli sustin noua tendinta. Brand-uri precum Diesel isi lanseaza noile colectii pe tema incalzirii globale. Firme japoneze se lanseaza in reciclarea … kimonourilor. Companii olandeze recupereaza deseurile care blocheaza scurgerile, reciclandu-le si transformandu-le in … accesorii la moda. O familie din Miami isi deschide o afacere de succes recicland ambalaje de dulciuri si transformandu-le in genti en vogue. Jean Paul Gaultier recicleaza…din snobism, spun unii. O firma italiana realizeaza pantofi intr-adevar facuti manual din materiale ecologice. Levi`s a lansat o linie Eco Line cu jeans din texturi organice si nasturi din nuca de cocos. H&M a lansat o linie pentru copii din textile organice. Starurile de la Hollywood isi schimba stilul de viata si devini fani ai stilului eco. Exista site-uri de eco moda. Cel mai la moda este sa fii eco-cool!
Edun, Green Label Organics, Ecoist, Rag-Bag, Charmone Shoes … Compassion for planet! Saptamanile modei dau teme ecologice, designerii viseaza o lume verde, haine si accesorii care sa aiba la baza materie prima organica, visul unui pamant care sa respire eliberat de tonele de deseuri care-l sufoca.
Sursa: fashionandbeauty.ro
Kimono vintage reciclat by Eric LaCour
Genti create din ambalaje, curele facute din furtunuri uzate de pompieri, pantofi din uniforme militare, deseuri reciclate care se transforma in pret-a-porter din dorinta comuna de a trai intr-o lume curata. Materialele biodegradabile cuceresc mesele de croi, iar imaginatia va dovedi (a cata oara?) ca nici aici nu are limite. Dincolo de snobism si marketing, ele vor reusi sa se impuna intr-o lume in care super tehnologizarea mananca plamanul suferind al naturii.
Chiar daca de multe ori moda este blamata pentru faptul ca promoveaza idei vicioase, in timp ce aceasta nu face altceva decat sa reflecte ca o oglinda imensa starea societatii, tot ea este cea care se ofera sa salveze lumea propunandu-i solutii si tratamente pentru bolile de care sufera. Sa devenim deci organici intr-o lume a luxului verde pentru ca: Eco Fashion is the new black!