„Vom depasi faza declarativa”
ARAD. La invitatia Ministerului Mediului si Dezvoltarii Durabile, Iosif Matula, presedintele Consiliului Judetean Arad, a participat, la Bucuresti, la sedinta de lansare a proiectului „Sistemul integrat de gestionare a deseurilor pentru judetul Arad”. Prin intermediul acestui proiect se pregateste o aplicatie ce va fi propusa spre finantare din Fondul European de Dezvoltare Europeana (FEDR). La sedinta de lansare a proiectului, Iosif Matula a sustinut o prezentare referitoare la situatia actuala a deseurilor din judet. Acesta a subliniat beneficiile castigarii acestui proiect: asistenta tehnica gratuita in vederea pregatirii documentatiei complete pentru obtinerea finantarii din FEDR; intreaga populatie a judetului Arad va beneficia de servicii de salubrizare; alinierea la cerintele europene in managementul deseurilor; colectarea selectiva a deseurilor; atingerea tintelor de reciclare; reducerea cantitatii de deseuri biodegredabile ce ajung la depozit; inchiderea depozitelor neconforme. „Avem nevoie de un astfel de proiect, pentru a rezolva definitiv problema gestionarii deseurilor. Am reusit sa castigam acest proiect datorita muncii asidue a unei echipe a Consiliului Judetean care a lucrat la elaborarea documentatiei. Prin acest proiect vom depasi faza declarativa a protectiei mediului, a diminuarii factorilor poluanti si vom face un pas concret. Ma bucura ca Aradul este printre primele judete care au un proiect raportat la toate localitatile, un proiect coerent, gandit la scara judeteana, cu solutii si mai ales sursa de finantare”, sustine presedintele Consiliului Judetean Arad. (C.Titca)
Lugojul, un oras mai curat?
TIMIS. Cel mai important proiect cu finantare europeana nerambursabila al Primariei Municipiului Lugoj se afla intr-un stadiu avansat de implementare. „Lugojul, un oras mai curat, mai european – Reabilitarea sistemului de gestionare a deseurilor in municipiul Lugoj” are ca obiectiv general imbunatatirea calitatii mediului, a calitatii vietii si sanatatii locuitorilor municipiului Lugoj, prin alinierea sistemului de gestionare a deseurilor la noile cerinte nationale si europene.
Costul total al proiectului este de 665.301 de euro, din care 590.724 de euro fonduri nerambursabile PHARE, iar 74.877 de euro, cofinantare din partea Consiliului Local Municipal. In cadrul proiectului, se vor achizitiona patru utilaje de transport si colectare deseuri, 6.000 de pubele din plastic de 120 de litri, 1.125 de pubele de 240 de litri, trei containere de capacitate mare (20 mc) si un container compactor de 20 mc.
Deja a fost finalizata procedura de achizitie pentru cele trei containere de 20 mc, fiind incheiat contractul cu SC Tehnosteel Vest SRL, Moldova Noua. Containerele sunt deja produse si vor fi livrate dupa achizitia in acest proiect a autospecialei cu macara pentru transportul acestora. S-a incheiat achizitia pentru cele 7.125 de pubele de plastic, in scurt timp urmand sa fie incheiat contractul cu SC Plastor SA, Oradea, firma castigatoare a licitatiei.
Licitatia pentru achizitia celor trei autogunoiere compactoare si autospeciala de transport containere de 20 mc se afla in faza avansata, in data de 7 februarie 2008 fiind deschise de patru oferte. Procedura de achizitie pentru servicii de publicitate s-a repetat de trei ori din lipsa de oferte. A fost modificat caietul de sarcini, iar dupa aprobarea de catre CLM Lugoj a bugetului, aceasta procedura va fi introdusa pe lista de achizitii si se va repeta. Primaria Lugoj considera ca noul sistem de gestionare va fi functional in luna mai 2008. Nimeni nu stie insa daca inainte sau dupa alegerile locale. Ori daca nu cumva intre cele doua (posibile) tururi de scrutin.
Sursa: 24 de ore