Municipalitatea aradeana a intocmit „harta zgomotului din oras”

    Municipalitatea ar?dean? a întocmit „harta zgomotului din ora?”
    Municipalitatea aradeana a intocmit „harta zgomotului din oras”
    Municipalitatea aradeana a intocmit „harta zgomotului din oras”

    Autovehiculele sunt singura sursa de poluare a Aradului! Aceas­­ta este concluzia unui studiu comandat de primarie. Asta desi prin mijlocul Aradului circula nu doar masini, ci si trenuri. Daca va fi votat de consilieri, ma­surile prevazute in acest studiu vor trebui puse in aplicare de ca­tre primarie.

    Conform unui studiu intocmit la comanda primariei Arad, cea mai mare sursa de zgomot din mu­nicipiu o reprezinta traficul au­­to atat de pe marile artere cat si de pe alte strazi care prin anumite institutii atrag traficul in zona.

    Topul este condus de Calea Aurel Vlaicu si Strazile Tribunul Coarches si Ovidiu. Acestea sunt urmate de strazile Ovidiu, Petru Rares, Zarandului, Voinicilor, Iu­liu Maniu, Nicolae Titulescu, Eu­gen Popa, Ogorului, Timisorii, Stea­gului, Stefan cel Mare, Pom­pei, Troiei, Radnei, Bodrogului si Dorobantilor.

    Parerile cetatenilor confirma in mare parte aceste constatari de­­si unii tin sa adauge si alte ca­uze la poluarea fonica din oras.

    Conform studiului Faleza Mu­resului cu parcurile adiacente re­prezinta zona cea mai linistita din oras. De asemenea nici tramvaiele nu sunt o sursa de poluare so­no­ra, la fel cum nici zona industriala amplasata la marginea cartierului Gai nu creeaza disconfort sonor. Cea mai surprinzatoare con­cluzie insa este cea referitoare la trenurile care traverseaza unul din­tre cele mai mari cartiere ale Ara­dului. Conform studiului zgomotul provocat de circulatia trenurilor care traverseaza cartierul Mi­ca­laca nu depaseste limita admisa. Asta desi oricine poate experimen­ta faptul ca atunci cand trece trenul prin Micalaca doua persoane care stau de vorba trebuie sa strige efectiv una la alta ca sa se poata in­telege. Si asta o stiu cel mai bine miile de locuitori din blocurile in­sirate de-a lungul liniei de tren.

    Documentul se afla in procedura de transparenta si urmeaza sa fie supus votului consiliului mu­nicipal in aceasta primavara. „Pre­vederile studiului, odata ce va fi aprobat de consiliul local, vor de­veni obiectul unor proiecte de ho­tarari ale primariei fiind puse in practica” ne-a declarat purtatorul de cuvant al primariei, Corina Dra­ghici.

    Printre masurile care ar trebui sa fie luate de municipalitate se afla interzicerea traficului auto in anumite zone. O astfel de masura nu trebuie luata in considerare pe drumurile a caror functionalitate este esentiala, dar aceasta poate fi justificata in cazurile concrete in care este posibila stabilirea de ru­te alternative sau ocolitoare de cir­culatie si daca se produce o reducere substantiala a nivelelor de zgo­mot. Exemple de zone in care trebuie introdusa masura ar fi im­prejurimile scolilor, centrelor me­dicale, culturale sau rezidentiale.

    O alta masura ar fi reducerea li­mitei de viteza. Se propune ca pe diferite drumuri nepreferentiale din oras sa fie stabilita limita de viteza la 40 chiar si la 30 de km/h deoarece aceasta este una dintre cele mai importante mijloa­­ce de reducere a poluarii si a zgomotului in mediul urban. Zgo­mo­tul scade in functie de viteza, intensitatea traficului si tipul de trafic presupunandu-se ca la o vi­te­za limitata condusul este mai re­gulat, cu mai putine acceleratii si fra­ne.

    De asemenea in planul de ma­suri se afla o solutie indirecta pen­tru reducerea poluarii sonore: mo­dernizarea serviciilor de transport public pentru a-i determina pe cat mai multi aradeni sa isi lase masinile in parcare si sa circule cu tram­vaiul. Iar o alta masura, scoaterea traficului greu din oras a fost deja realizata odata cu dezvoltarea in proportie de 75% a inelului in­con­jurator al orasului si a celor 10 ie­siri din oras.

    In zona Podgoria e cel mai mare balamucul. Asta din cauza ma­sinilor.

    Eu doar lucrez in oras, dar locuiesc la tara. Cand intri in oras se simte zgomotul ime­diat, din cauza tramvaielor.

    E zgomotos orasul evident acolo unde traficul este mai intens. Unde nu sunt atatea masini e mai liniste.

    Acum nu mai am probleme ca s-a mai facut o scara si nu mai aud. Dar inainte era dezastru. Mai ales cand veneau musafiri la noi care nu erau obisnuiti si care se plangeau ca nu pot dormi.

    Eu stau pe partea cealalta dar se aude destul de tare si de acolo. Ne-am obisnuit insa, nu le mai auzim.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *