Stare de alerta pe Dunarea fluviala si maritima, din cauza cotelor scazute

Navigatia se desfasoara cu dificultate pe Dunare, iar activitatea in porturi este ingreunata, din cauza scaderii nivelului si debitului fluviului.sectorul maritim al Dunarii

Din cauza adancimilor mici, navigatia se desfasoara cu dificultate atat in sectorul fluvial, cat si in sectorul maritim al Dunarii. Administratia Fluviala a Dunarii de Jos din Galati a emis avize catre navigatori, avertizandu-i cu privire la nivelul si debitul extrem de scazut al fluviului. In aceste conditii, navele tebuie sa circule cu viteza redusa si sa respecte instructiunile capitaniilor portuare.

Cotele scazute ale Dunarii pericliteaza si siguranta operatiunilor portuare. Directorul Administratiei Porturilor Dunarii Maritime (APDM) Galati, Mihai Ochialbescu, a declarat ca adancimile in danele de incarcare-descarcare a marfurilor sunt de doua ori si jumatate mai mici decat in mod normal. Probleme mari din aceasta cauza sunt in toate porturile Dunarii maritime de la Braila, Galati, Tulcea si Sulina.

In Portul Mineralier din Galati, de exemplu, navele mari avanseaza catre mal atat cat le permite adancimea, dupa care incarcatura este transbordata pe nave mai mici, care pot intra in port. Pentru a asigura adancimile optime in dane, APDM va draga aici 30.000 de metri cubi de aluviuni, dupa ce a dragat 60.000 de metri cubi in Porturile Galati si in Braila.

Costul total al operatiunilor se ridica la aproximativ 500.000 de euro. Lucrarile de dragare executate in Galati si Braila nu sunt, insa, suficiente. Cu toate acestea, ele nu mai pot continua deoarece se pune in pericol structura de rezistenta a malurilor si cheurilor.

Sursa: Realitatea TV

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *