Tehnologia, in special daca privim din perspectiva dezvoltarii telefoanelor mobile sau a Internetul, a avut dintotdeauna puterea de a crea noi modalitati de comunicare. Insa, dincolo de faptul ca ne-a permis sa devenim din ce in ce mai conectati intre noi si cu lumea din jur, ne-a pus la dispozitie o serie de instrumente care ne pot usura si imbunatati viata. Si continua sa o faca.
Sa luam, spre exemplu, aspectul traficului aglomerat din marile centre urbane. Un studiu recent Ericsson ConsumerLab arata ca aglomeratia se afla in top 5 cele mai neplacute aspecte ale vietii urbane. Tehnologia insa poate transforma sistemele existente de transport, permitand integrarea solutiilor de telecomunicatii si de suport de business cu vehiculele din trafic, infrastructura de transport public si dispozitivele mobile ale utilizatorilor pentru a face transportul urban mai sigur, mai rapid si cu un impact mai redus cu mediul inconjurator. Intr-un viitor nu foarte indepartat, vehiculele vor putea comunica cu alte vehicule si cu autoritatile din domeniu pentru a obtine in timp real informatii despre ambuteiaje sau accidente, dandu-le utilizatorilor posibilitatea sa isi planifice mai usor traseele. Poate cele mai importante avantaje ar fi, insa, resimtite de cei care folosesc transportul in comun, acestia avand posibilitatea sa primeasca alerte legate de orarele mijloacelor de transport si de intarzierile acestora sau chiar sa-si poata cumpara si valida biletele de calatorie cu ajutorul telefoanelor. In acelasi timp, in zona de business, solutiile de telecomunicatii pot contribui semnificativ la gestionarea flotei de automobile aunei companii, optimizandu-se astfel operatiunile de transport.
Daca aceste exemple par inca SF raportate la realitatea societatii noastre, la nivel international, proiectele de acest gen devin tot mai frecvente. Ericsson a colaborat cu Volvo, unul dintre cei mai importanti producatori de automobile din lume, pentru a lansa conceptul Connected Car. Practic, este vorba despre o platforma care le permite posesorilor de autovehicule Volvo sa acceseze aplicatii in cloud pentru a obtine informatii actualizate, ajutor de navigatie rutiera si servicii de divertisment direct pe ecranul computerului de bord al masinii. Mai aproape de casa, Ericsson a implementat in Serbia serviciile Eco Bus si Bus Tracker, care le permit locuitorilor orasului Pančevo sa verifice calitatea aerului din oras sau gradul de poluare, respectiv sa stie in orice moment unde se afla autobuzul pe care il asteapta.In mod similar, in Curitiba, Brazilia, compania a furnizat un sistem de gestionare a flotelor de autobuze si un sistem de ticketing electronic.
Un alt aspect foarte important din viata locuitorilor unui oras il reprezinta utilitatile. Odata cu dezvoltarea tehnologiei, si acestea pot deveni din ce in ce mai versatile, astfel incat sa poata face fata noilor cereri din partea consumatorilor. Ericsson preconizeaza ca, pana la sfarsitul anului 2020, miliarde de dispozitive vor fi conectate la retele inteligente de energie, de la iluminatul stradal la electrocasnice si de la transformatoarele de pe stalpii de curent pana la panouri solare si turbine eoliene. Din acest motiv, pentru a asigura buna functionare a acestor dispozitive, va fi cu siguranta nevoie de platforme complexe de gestionare a datelor generate de ele. Ericsson poate raspunde deja acestei nevoi prin solutii pentru contoare si retele de distributie a energiei electrice care cresc eficienta sistemelor energetice si permit distributia inteligenta a energiei.
ericsson-advertorial-club-itc-2Solutiile de Smart Metering si Smart Grid le permit utilizatorilor sa isi controleze singuri consumul de energie, deschizand in acelasi timp noi piete pentru productia alternativa de energie. Chiar anul acesta, Ericsson a incheiat un parteneriat cu E.ON Suedia prin care va furniza solutii de integrare a sistemelor energetice, consultanta, gestionarea volumelor mari de date si implementarea de contoare si retele inteligente. Astfel, Ericsson va instala peste 600.000 de contoare inteligente care vor furniza clientilor E.ON date exacte si la zi cu privire la consumul de energie electrica.
Tehnologia influenteaza fiecare aspect al vietii noastre si poate contribui semnificativ la imbunatatirea vietii unei societati, chiar si in contextul in care nevoile cresc. Pentru ca oamenii sa primeasca ceea ce au nevoie, statele sunt cele care trebuie sa asigure dezvoltarea durabila societatii. Ericsson are deja un portofoliu impresionant de colaborari cu autoritati din diferite tari, implementand atat solutii pentru serviciile de urgenta si raspuns rapid care pot gestiona eficient si in timp real informatii vitale, cat si proiecte complexe de protejare a granitelor sau a infrastructurii considerata vitala.
In Romania, Ericsson a furnizat in 2003 aplicatiile de software si echipamentele necesare implementarii Sistemului Unic pentru Apeluri de Urgenta 112. De asemenea, anul acesta, Ericsson Romania a fost partenerul principal in proiectul care a constat in dotarea a doua centre mobile de comanda si control ale Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara Bucuresti-Ilfov (ADIBI) cu echipamente de comunicatii de voce, date si videoconferinta, precum si cu echipamente hardware, software si IP.Aceste vor asigura interconectarea echipelor de comanda cu unitatile de interventie, dar sicu sistemele nationale de comanda si control gestionate de autoritatile centrale si locale abilitate sa intervina.