Romania a refuzat 14.000 de tone de deseuri de pe nava Flaminia, bomba toxica din portul Constanta

Romania accepta sa fie lada de gunoi a Europei. Cum am ajuns sa punem o bomba toxica langa cereale
Romania a refuzat 14.000 de tone de deseuri de pe nava Flaminia, bomba toxica din portul Constanta
Romania a refuzat 14.000 de tone de deseuri de pe nava Flaminia, bomba toxica din portul Constanta

Nava Flaminia, sub pavilion german, distrusa partial in urma unui incendiu anul trecut, contine 23.000 de tone de deseuri, iar 14.000 de tone dintre acestea au fost declarate „import ilegal” de catre autoritatile romane, acestea trebuind sa fie preluate de catre statul german, informeaza Mediafax.

Reprezentantii firmei care opereaza nava Flaminia, sub pavilion german, au primit, marti, avizul pentru gestionarea a 9.000 de tone de deseuri care se afla pe vas, insa autoritatile romane nu au dat aviz pentru gestionarea altor 14.000 de tone de deseuri pe care le-au declarat „import ilegal”, a declarat presedintele Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului (ANPM), Mihail Faca, prezent in Prahova la inaugurarea unei statii de producere a energiei pe baza de biogaz.

Mihail Faca a precizat ca cele 14.000 de tone de deseuri declarate „import ilegal” vor trebui sa fie preluate de catre statul german.

Intrebat in ce constau deseurile pe care autoritatile romane le-au declarat import ilegal, presedintele ANPM a precizat ca cele 14.000 de tone de deseuri sunt ambalate in containere care contin mancare alterata, doze de bauturi racoritoare, mobila, materiale textile, pantofi.

„Mai exista niste containere despre care nu stim ce contin, dar din aceeasi calitate, adica nu exista niciun fel de container cu substante periculoase, explozibile sau minuni de genul acesta. Asa ceva nu exista”, a adaugat Mihail Faca.

Seful ANPM a mai spus ca din totalul de 9.000 de tone de deseuri pentru care autoritatile romane au dat acordul privind gestionarea pe teritoriul Romaniei, 8.000 de tone sunt fier vechi si o mie de tone sunt slam, un produs care va fi folosit de catre fabrici de ciment din Romania.

„Este chiar interesul lor (al fabricilor de ciment – n.r.), fiindca are proprietati combustibile foarte bune”, a spus Faca.

De asemenea, intrebat despre apele uzate de pe nava Flaminia, presedintele ANPM nu a precizat despre ce cantitate este vorba, insa a spus ca acea apa poate fi epurata in „absolut orice statie de epurare din tara care are autorizatie si acord de mediu”.

„Acea apa este o apa rezultata din procesul tehnologic, adica fierul il scot de pe nava, il pun intr-un bazin etans, unde il spala pentru decontaminare. Apa aceea care ramane in urma spalarii trece printr-o statie de epurare mobila a operatorului respectiv, ajunge la caracteristicile NTP 02, care inseamna la nivelul apei municipale de canalizare si se poate trece printr-o statie de epurare”, a explicat Faca.

Acesta a mai afirmat ca nu poate spune unde va fi epurata acea apa, acest aspect fiind „o chestie contractuala intre operatorul care face epurarea si o statie de epurare” si ca autoritatile romane vor verifica, prin Garda de Mediu, daca statia de epurare respectiva respecta toate conditiile impuse prin lege.

Nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, a acostat, in luna mai, in Portul Constanta, asteptand aprobari de la autoritatile romane pentru a fi decontaminata de deseuri periculoase si reparata la Santierul Maval Daewoo din Mangalia, dupa ce a luat foc in largul Oceanului Atlantic, in 2012.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *