Emisiile de CO2 ale masinilor noi vandute in Romania, in 2014, au scazut cu 2,9 g/km

    Emisiile de CO2 ale masinilor noi comercializate in Romania in 2014 se ridica la 126,3 g/km, in medie, nivel cu 2,9 g/km mai redus fata de media din 2013 (129,2 g/km), reiese din datele anuntate de firma de cercetare JATO. La nivel european, Norvegia a avut cele mai mari progrese (-12,8 g CO2/km). La capitolul marci auto, Nissan si-a redus emisiile cel mai mult, iar Kia este singura marca din top 20 ale carei emisii medii au crescut usor.

    Statisticile pe tari, dupa cum se vede si in tabel, arata ca media emisiilor masinilor noi comercializate in 2014 s-a redus cu 3,5 g CO2/km fata de anul 2013. Trebuie retinut insa ca aceste date nu reflecta emisiile parcului auto total al tarilor, ci se refera doar la automobilele noi care au intrat in circulatie in anii 2014, respectiv 2013.

    Media emisiilor pentru Romania s-a redus cu 2,9 g CO2/km, sub media din cele 23 de tari europene, situata la 3,5 g CO2/km. In Norvegia, gratie vanzarilor excelente de masini electrice, emisiile de CO2 s-au redus cu 12,8 g/km. Reamintim ca in Norvegia cea mai bine vanduta masina din tara este Tesla Model S (100% electrica). La polul opus se afla Slovacia, tara in care emisiile medii de CO2 s-au diminuat cu 2,2 g/km.

    Totodata, Olanda ramane tara in care masinile noi vandute intr-un an au cele mai mici emisii (106,8 g CO2/km).

    Emisii-medii-CO2-2014-vs.-2013-pe-segmente-sursa-JATO-655x245 Emisii-CO2-pe-tari-sursa-JATO-655x495 Emisii-CO2-pe-marci-sursa-JATO-655x366
    Topul 20 al marcilor ne dezvaluie ca Nissan a avut cea mai buna imbunatatire a emisiilor de CO2, cu 15,4 g/km. Datele se refera la flota de masini comercializate in Europa. La Kia emisiile au crescut cu 1,4 g CO2/km, iar la Hyundai au ramas neschimbate.

    Totodata, Renault continua sa ramana pe locul intai, cu flota cea mai eco din Europa: 108,4 g CO/km in medie, in scadere cu 1,8 g CO2/km fata de 2013.
    Interesante sunt si datele pe clase de masini. In segmentul A media emisiilor a crescut, la fel ca si in segmentul masinilor de lux. Pe de alta parte, in segmentele B, C, D si SUV – toate foarte populare – media emisiilor de CO2/km s-a diminuat.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *