Fratii Coen au regizat un spot publicitar  (Imagine: Mediafax Foto/AFP)Fratii Joel si Ethan Coen, premiati anul trecut cu Oscar pentru filmul „Nu exista tara pentru batrani”, au regizat un spot publicitar TV pentru o organizatie ecologica, in conditiile in care utilizarea combustibililor pe baza de carbon devine din ce in ce mai discutata, informeaza Los Angeles Times.

Reclama prezinta un odorizant pentru interioare, pe baza de carbune curat, care cauzeaza crize de tuse unei familii si genereaza un fum gri. Spotul se incheie cu sloganul: „In realitate nu exista carbune curat”.
„Am fost foarte entuziasmati sa luam parte la acest proiect important si sa spunem cealalta versiune a povestii despre carbunele curat”, au declarat fratii Coen.

Spotul se doreste un argument in disputa dintre ecologisti si reprezentantii industriei carbunilor, pe tema rolului pe care carbunele ar trebui sa il joace in viitorul energetic al Statelor Unite.

Reprezentantii industriei americane a carbunelui incearca sa ii convinga pe americani ca ei nu sunt parte a problemei, ci mai curand parte a solutiei de protejare a mediului.

Astfel, ei au format American Coalition for Clean Coal Electricity si au investit circa 18 milioane de dolari in publicitate, pentru a mediatiza eforturile de a curata combustibilii pe baza de carbuni, unul dintre cei mai importanti factori de agresiune a mediului.

„Tehnologia a facut din carbuni o forma de energie mai curata”, a declarat Joe Lucas, purtator de cuvant al coalitiei. Lucas a precizat ca, inca din 1970, industria americana a carbunelui a investit peste 50 de miliarde de dolari in echipamente privind controlul poluarii si in designul unor fabrici mai eficiente din punct de vedere al consumului de energie.

Pe de alta parte, ecologistii spun ca aceasta campanie de marketing derulata de reprezentantii din industria carbunilor i-a lasat pe americani cu impresia ca aceste tehnologii ale carbunelui curat exista cu adevarat si functioneaza deja.

„O asemenea descoperire nu a fost inca facuta si s-ar putea ca ea sa nu fie niciodata facuta”, a declarat Bruce Nilles, reprezentant al organizatiei ecologiste Sierra Club.

Mai multe organizatii de mediu nonprofit, Alliance for Climate Protection, League of Conservation Voters, Natural Resources Defense Council si National Wildlife Federation, si-au constituit propria alianta, cunoscuta drept Reality Coalition, care urmareste sa dea o replica reprezentantilor industriei carbunelui.

Astfel, aceasta coalitie a lansat, din luna decembrie si pana in prezent, trei spoturi TV, in care ironizeaza notiunea de „carbune curat”.
Purtatorul de cuvant al Reality Coalition, Brian Hardwick, a declarat ca scenariul ironic propus de agentia de publicitate a asociatiei ecologice i-a atras pe fratii Coen, care au castigat premiul Oscar in 2008 pentru filmul „Nu exista tara pentru batrani” si in 1996 pentru „Fargo”.

Spotul ruleaza de joi pe posturile de televiziune americane CNN, MSNBC, Comedy Central si poate fi, de asemenea, vizionat pe platforma www.thisisreality.org.

Sursa: Mediafax Foto

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here